همهشری آنلاین: یک آسیب شناس و رفتار شناس اجتماعی گفت: کوچکترین قاتل کشور پسر بچه‌ای چهار ساله است که به وسیله طپانچه عتیقه پدرش دختر عموی دو ساله خود را به قتل رسانده است.

اسلحه اسباب بازی

مجید ابهری با اشاره به بالا رفتن سطح خشونت در جامعه گفت: گسترش بازی‌های رایانه‌ای خشن و فیلم‌های ماهواره‌ای از یک طرف و قرار دادن صحنه‌های فجیع و هولناک از نزاع‌ها و قتل‌ها در سایت‌های اینترنتی و همین طور مبادله وسیع آن توسط بلوتوث‌های تلفن‌های همراه باعث شده خشونت در جامعه ما به سطح هشدار برسد.

وی ادامه داد: انعکاس عریان اخبار حوادث در روزنامه‌ها بدون آسیب‌شناسی و کالبدشکافی و نظرخواهی از کارشناسان اصلی‌ترین زمینه‌های خشونت در سطح جامعه است.

ابهری با بیان این که قتل دختر دو ساله توسط پسرعموی چهار ساله به وسیله سلاح گرم آخرین نمونه از خشونت و کم دقتی و ضعف مدیریت والدین است گفت: چرا باید والدین یک کودک چهارساله طپانچه عتیقه پر از مهمات را در دسترس کودکان قرار دهند تا فرزند چهارساله آن را به سوی دختر عموی خود بگیرد و شکلیک کند.

به گزارش مهر، این رفتارشناس اضافه کرد: اگر این کودک فیلم‌هایی که در آن شخصیت‌های اصلی تیراندازی می‌کنند و پر از صحنه‌های خشن است نمی‌دید چگونه تیراندازی یاد می‌گرفت و می‌دانست از این وسیله برای شلیک استفاده می‌شود.

ابهری افزود: در این مقطع زمانی بر اساس 30 سال تجربه آسیب‌شناسی به خانواده‌ها هشدار می دهم که از گسترش ماهواره در میان خانواده و تماشای فیلم‌های پر از صحنه‌های خشونت‌آمیز در مقابل چشمان حیرت‌زده کودکان و نوجوان جلوگیری کنند و هنگام خرید و اسباب بازی برای کودکان خود از خرید اسلحه در هر شکل و اندازه جدا خودداری کنند. متاسفانه 70 در صد اسباب بازی‌های موجود در بازار از ابزار و ادوات جنگی مانند تیرکمان،اسلحه و... تشکیل شده است که این خود زنگ هشدار برای نهادهای فرهنگی و خانواده‌ها است.

وی از رسانه ها در خواست کرد: هنگام انتشار اخبار جنایات و حوادث به تحلیل و کالبد شکافی عوامل شکل گیری این حوادث نیز بپردازند.

کد خبر 151015

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز