چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۳
۰ نفر

گروه اقتصادی: رفت و برگشت نقدینگی سرگردان چهارشنبه نه‌ تنها بازار ارز که بازار سکه‌فروشان را دچار حباب کرد تا دلال‌ها روزگار خوشی را در ناکارآمدی سیاست‌های پولی داشته باشند.

سکه

به گزارش همشهری، قیمت هر سکه طرح جدید پس از چند هفته نوسان توأم با کاهش، سرانجام از مرز 600 هزار تومان عبور کرد تا همچنان حباب بین شمش طلا و سکه طلا به بیش از 10درصد هم برسد.

بازار ارز و طلا در روزهای اخیر مأمنی بر سپرده‌های فراری از نظام بانکی شده است و در روز چهارشنبه هر سکه طرح قدیم و جدید به ترتیب 620 و 610هزار تومان و هر نیم و ربع سکه هم به ترتیب 297 و 151 هزار تومان قیمت خورد.

افزایش قیمت سکه و طلا در بازار داخلی البته با افزایش اندکی قیمت جهانی طلا همراه شد؛ به گونه‌ای که قیمت هر اونس طلا تا 1790دلار هم پیش رفت. تشدید بحران اقتصادی منطقه یورو و احتمال وخیم شدن اقتصاد یونان در روزهای اخیر باعث شده تا سرمایه‌گذاران باردیگر به بازار طلا روی خوش نشان دهند.

نوسان قیمت‌ها در بازار پرریسک ارز هم چهارشنبه ادامه داشت به نحوی که قیمت فروش هر دلار آمریکا، یورو و پوند انگلیس به‌عنوان نرخ‌های مورد اقبال بازار به ترتیب 1332، 1855 و 2180 تومان تعیین شد. آیا التهاب در بازار ارز و طلا تا 150روز باقیمانده تا پایان سال ادامه خواهد یافت یا اینکه دولت و بانک مرکزی تدبیر دیگری را در پیش خواهند گرفت؟

کد خبر 150765
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز