شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: جدیدترین پروژه فیلم عباس کیارستمی با استقبال‌ کمپانی‌های توزیع‌کننده در بازار فیلم آمریکا مواجه شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از وب‌سایت "سینمای اروپا"، پروژه فیلم "پایان" عباس کیارستمی یک جواهر درمیان تولیدات آتی کمپانی MK2 فرانسه است که در بازار فیلم آمریکا مشتریان فراوانی پیدا کرده است.

این پروژه فیلم که ساخت آن از هفته جاری در ژاپن آغاز شده است، پس از "کپی برابر اصل" دومین فیلم کیارستمی خواهد بود که در خارج از ایران ساخته می‌شود.

دو بازیگر جدید با نام "رین تاکاناشی" که ستاره تلویزیون این کشور است و "تاداشی اوکونو" اخیرا به فیلم "پایان" پیوسته‌اند.

این فیلم که فیلم‌برداری آن مدت هشت هفته در یوکوهاما و توکیو به طول می‌انجامد، داستان علاقمند شدن یک مرد پا به سن گذاشته و تحصیل کرده به دختر دانشجویی است که برای تامین هزینه‌های تحصیل‌اش این آشنایی را ادامه می‌دهد.

این درام عاشقانه که بودجه ‌٨/٤ میلیون دلاری برای آن درنظر گرفته شده است، ابتدا قرار بود از ماه جاری میلادی در ژاپن ساخته شود که دچار تغییر شد.

کیارستمی با آخرین ساخته‌اش "کپی برابر اصل" در جشنواره کن حضور داشت که جایزه بهترین بازیگر زن را برای ژولیت بینوش به‌همراه آورد.

براساس آمار منتشرشده در وب‌سایت‌های مربوط به فروش جهانی فیلم‌های درحال اکران، این فیلم فروش حدود ‌٦ میلیارد تومان را در کشورهای نمایش دهنده داشته است.

این فیلم که جایزه "خوشه‌ طلایی" جشنواره‌ والادولید اسپانیا را کسب کرد، اولین اثر کیارستمی بود که در خارج از ایران و در توسکانی ایتالیا فیلم‌برداری شد و کمپانی "MK2" فرانسه به‌همراه "آنجلو بارباگالو" از ایتالیا تهیه‌کنندگی آن را برعهده داشتند.

 

کد خبر 150360

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز