حضرت آیت‌الله خامنه‌ای کشورها و ملت‌های اسلامی را به خنثی کردن توطئه خطرناک بیگانگان درباره اختلافات فرقه‌ای و مذهبی فرا خواندند.

به گزارش خبرگزاری فارس، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز [دوشنبه 16 بهمن 1385] در دیدار رئیس‌جمهور پاکستان با اشاره به اشتراکات فراوان فرهنگی، تاریخی و مذهبی دو ملت ایران و پاکستان بر استفاده از ظرفیت‌های مختلف سیاسی و اقتصادی برای گسترش هرچه بیشتر روابط دو جانبه تأکید کردند.

ایشان مسئله انرژی را از مسائل مهم حال و آینده جهان دانستند و با اشاره به طرح احداث خط لوله گاز ایران به شبه قاره افزودند: ایران از لحاظ منابع گازی نیز کشوری غنی است و ما آمادگی داریم برادران مسلمانان ما از جمله ملت پاکستان از ذخایر و امکانات جمهوری اسلامی ایران بهره‌مند شوند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین اتحاد و همدلی را مهمترین نیاز جهان اسلام برشمردند و خاطرنشان کردند: دشمنان امت اسلامی منافعشان را در ایجاد اختلاف و تفرقه میان مسلمانان جست و جو می‌کنند.

ایشان تأسیس رژیم اشغالگر اسرائیل را حرکت جبهه استکبار برای ایجاد اختلاف دائم در جهان اسلام ارزیابی کردند و افزودند: اسرائیل تاکنون عامل اصلی تفرقه در امت اسلامی بوده است و از این پس هم همواره همین سیاست را پی خواهد گرفت.

رهبر انقلاب اسلامی، حمایت آمریکا و انگلیس را از رژیم صهیونیستی زمینه‌ساز ادامه جنایات این رژیم در حق مردم مظلوم‌ فلسطین خواندند و خاطرنشان کردند: هر طرحی درباره اوضاع خاورمیانه هنگامی موفق خواهد بود که جلوی زورگویی آمریکا را در منطقه بگیرد و به جنایات صهیونیست‌ها پایان دهد.

ایشان حل موضوع فلسطین را مستلزم توجه به واقعیات منطقه برشمردند و افزودند: ضعف اسرائیل که در جنگ 33 روزه لبنان به خوبی مشخص شد، نفرت و بغض همه ملت‌های مسلمان از رژیم صهیونیستی و آمریکا و ایستادگی ملت فلسطین و دولت حماس در مقابل صهیونیست‌ها از جمله واقعیاتی است که به درک عمیق موضوع فلسطین و راه‌حل آن کمک می‌کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ایجاد اختلاف فرقه‌ای و مذهبی را در میان توده‌های امت اسلامی از دیگر سیاست‌های دشمنان اسلام دانستند و افزودند: این نقشه خطرناک در عراق و در برخی کشورهای دیگر در حال اجراست و کشورها و ملت‌های اسلامی باید با اتحاد و همدلی و هوشیاری، این توطئه بیگانگان را ناکام بگذارند.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین صلح عادلانه را «ارزش» برشمردند و افزودند: قدرت ملت‌ها تعیین کننده نهایی مسائل است و این قدرت فقط در هنگام رویارویی آشکار نمی‌شود بلکه زمینه‌ها و عرصه‌های مختلفی برای بروز عزم و اراده و قدرت ملت‌ها وجود دارد.

در این دیدار که آقای احمدی‌نژاد نیز حضور داشت رئیس جمهور پاکستان، هدف خود را از سفر به تهران تحکیم روابط دو کشور و بررسی اوضاع منطقه و جهان اسلام بیان کرد و با اشاره به اشتراکات تاریخی، فرهنگی و مذهبی پاکستان و ایران، گسترش بیش از پیش روابط دوجانبه را خواستار شد.

آقای پرویز مشرف با ابراز خرسندی فراوان از توافق دو کشور درباره فرمول قیمت‌گذاری گاز طبیعی ایران، ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک عملیات احداث خط لوله گاز ایران به شبه قاره (موسوم به خط لوله صلح) آغاز شود.

رئیس‌جمهور پاکستان همچنین با تشریح دیدگاه‌های این کشور درباره اوضاع جهان اسلام و منطقه، همکاری کشورهای اسلامی را برای حل مشکلات موجود و برقراری صلح و ثبات ضروری خواند.

کد خبر 15035

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز