شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۰ - ۰۷:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: قدرت‌الله عاقلی در سال ۱۳۴۷ در شهر جلفای آذربایجان متولد شد.

وی پس از پایان تحصیلات ابتدائی و متوسطه، نزد اساتید طراحی و نقاشی هنرستان میرک تبریز، فراگیری جدی هنر را در این مدرسه آغاز کرد.

او به جهت علاقه فراوانی که به هنر و نقاشی داشت، به تهران مهاجرت کرده و در مرکز هنرهای تجسمی به مدت چهار سال به آموختن هنر مجسمه سازی مشغول شد و از آن زمان تا کنون به صورت پیوسته و حرفه ای در وادی هنر فعالیت می کند.

در طی این مدت، عاقلی بیش از بیست وهفت نمایشگاه انفرادی برگزار کرده و دویست وبیست نمایشگاه گروهی، بینال و اکسپوهای هنری، در ایران، مراکش، انگلیس، اوکراین، آلمان، فرانسه و قطر شرکت داشته است.

ساخت و تعبیه حدود چهل و یک اثر حجمی مونومانتال هنری، نقش برجسته و یادمان های شهری، پرونده کاری این هنرمند پرتلاش را تشکیل می دهد. آثار حجمی وی را می توان در مجموعه های موزه های هنری کشور و مجموعه های خصوصی مشاهده کرد. عاقلی علاوه بر فعالیت های فوق، هنرمندی پرتلاش در حوزه ی برنامه ریزی های اجتماعی هنر نیز هست.

از جمله عضویت داشتن در هیئت مدیره و دبیری انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران، راه اندازی سایت جامع و تخصصی ایران مجسمه و مدیریت و سردبیری آن. وی در پژوهش های میدانی و تجربی و جستارهای تحلیلی، به تألیف مقالات تخصصی همچون: پژوهش هایی در ریشه یابی نقوش گلیم، مجموعه نقوش اسلامی و پنجاه سال هنر معاصر ایران و . . . اقدام کرده است.

کتاب سایه در باد  از آخرین تألیفات عاقلی است که مجموعه بیست سال فعالیت هنری او بوده که در سال ۹۷منتشر شده است. نمایشگاه مجموعه اثار مجسمه ونوس در سرزمین مصائب در سال ۹۱ و مجموعه مرگ تدریجی یک لبخند در سال ۹۲ در گالری طراحان آزاد ومجموعه آثار مجسمه ی «خاورمیانه » در نمایشگاهی با موضوع «نفت » در گالری شیرین به سال ۱۳۹۳به نمایش در آمده است. آخرین مجموعه آثار او در بیست و ششمین نمایشگاه انفرادی، با عنوان «عجایب الخلایق » درسال ۹۵ در گالری ساربان به نمایش در آمده است.

کد خبر 150332

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز