همشهری آنلاین: شورای نگهبان طی بیانیه‌ای روز مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز را گرامی‌ داشت و تصریح کرد: در 13 آبان امسال دانش آموزان و جوانان امت اسلامی پیروزی نهضت بیداری اسلامی بر استکبار جهانی را نوید می‌دهند.

به گزارش‌ ایسنا،‌ متن این بیانیه بدین شرح ‌است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم،

13 آبان، یادآور یکی از درخشان‌ترین صفحات تاریخ حماسی جوانان مسلمان ایران در مبارزه با استکبار جهانی و ایادی آن است.

در این روز الهی، جوانان و نوجوانان ایران اسلامی، یاد و خاطره مبارزات تاریخی ملت خود با رژیم ستمشاهی و اربابان شیطانی آن را گرامی می‌دارند. در سال 1343 رژیم طاغوتی پهلوی کوشید با تصویب قانون کاپیتولاسیون، سرسپردگی روزافزون خویش را به اربابانش نشان دهد، اما وقتی با افشاگری روشنگرانه حضرت امام خمینی(ره) مواجه شد و از همراهی ملت بیدار ایران با رهبر الهی خویش به هراس افتاد، در روز سیزدهم آبان ماه 1343 دست به تبعید حضرت امام خمینی(ره) زد.

با این حال، رشد و بالندگی فرزندان معنوی امام خمینی(ره)، خواب خوش عمال استکبار را پریشان ساخت و نهضت بیداری ملت ایران، روز به روز فراگیرتر شد. تا جائی که ضربه‌های امواج توفنده آن، در صحنه 13آبان 1357 کاخ ستمشاهی رژیم پهلوی را به لرزه در آورد. در آن روز دانش‌آموزانی که در مکتب حضرت امام(ره) پرورش یافته بودند، سینه‌های خویش را در برابر گلوله‌های مرگبار طاغوت، سپر کردند تا نهال انقلاب اسلامی را بارور سازند.

در سیزدهم آبان 1358 نیز فرزندان خمینی کبیر(ره) با فتح لانه جاسوسی، سیلی دیگری بر گونه‌های استکبار جهانی کوبیدند تا برای همیشه رؤیای بازگشت به ایران اسلامی را فراموش کند.

امروز ملت فهیم، مسلمان و انقلابی ایران و به ویژه نوجوانان و جوانان دانش آموز و دانشجو در حالی به گرامیداشت مجاهدت‌های تاریخی خود می‌پردازند که ملت‌های مستضعف، در اقصی نقاط گیتی بیدار گشته و علیه حکومت‌های جور به حرکت در آمده اند. در 13 آبان امسال، دانش آموزان و جوانان امت اسلامی، پیروزی ملل مستضعف بر استکبار را نوید می دهند.

اعضای شورای نگهبان ضمن گرامیداشت یوم الله سیزدهم آبان و تبریک و تهنیت این روز بزرگ به ملت مؤمن و انقلابی ایران، به خصوص دانش‌آموزان و دانشجویان، ابراز امیدواری می کنند که امواج توفنده بیداری اسلامی و ملت‌های مستضعف در 13 آبان امسال کاخ ستم دیگر طواغیت و شیاطین مستکبر را درهم کوبد»

کد خبر 150237

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز