همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: بیش از 3میلیون نفر در سن دانش‌آموزی از ادامه تحصیل بازمانده‌اند که این آمار در دختران بیشتر از پسران و در روستاها نیز بیشتر از شهرهاست.

کلاس

محمد اسماعیل مطلق با بیان اینکه با تمرکز بر خانواده محوری 70 درصد بار بیماری‌های روانی در آینده کاهش می‌یابد ‌اظهار داشت: متاسفانه تغییر در شیوه زندگی و اختلال در محیط‌زیست، سلامت خانواده را تحت‌تأثیر قرار داده و بیماری‌هایی مانند سرطان، دیابت، ایدز و بیماری‌های قلبی در حال افزایش است.

وی با اشاره به راه‌اندازی مدارس مروج سلامت در کشور افزود: امسال باید در 12هزار و 500 مدرسه، طرح مدارس مروج سلامت اجرا شود که سال گذشته این طرح در 700 مدرسه اجرا شده است و این اقدام به منزله تحولی در نظام ارتقای سلامت نوجوانان است.

مطلق افزایش اعتماد‌ به نفس و ارتقای مهارت‌های زندگی جهت رفاه و سلامت روانی، جسمی، معنوی و توانمند‌سازی را از جمله اهداف مدارس مروج سلامت برشمرد و گفت:‌ مدارس مروج سلامت دارای 8 جزء است که برنامه آموزشی، ارائه خدمات بالینی، سلامت محیط مدارس، بهبود تغذیه، تحرک فیزیکی، سلامت کارکنان مدارس، خدمات سلامت روان و مشارکت والدین این 8‌جزء را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: اگر مدرسه‌ای نمره مطلوب را در ارزشیابی‌های ما کسب نکند به آن فرصت اصلاح داده می‌شود و اگر طی چند مورد، اصلاح نشود امتیاز لازم را دریافت نمی‌کند و این موضوع به تمام خانواده‌ها اعلام می‌شود.

کد خبر 150204
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز