گروه ورزشی - علی شاکری: یکی از خوش‌اقبالی‌های این فصل بسکتبال باشگاه‌های ایران بازگشت دوباره حامد حدادی به لیگ برتر بود؛ همان لیگی که زمینه ساز حضور او و به نوعی سکوی پرتابش به تیم ملی و مهم‌ترین لیگ بسکتبال باشگاهی جهان (NBA) شد.

بسکتبال

در شرایطی که یاس و ناامیدی ناشی از ناکامی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا و عدم‌راهیابی مجدد به المپیک می‌توانست آثار بدی روی این بازی‌ها بگذارد، با حضور حدادی تا حدودی این پیش‌بینی‌ها رنگ واقعیت به‌خود نگرفته است؛ واقعیتی که همگان به آن اذعان دارند و نمی‌توانند حضور سرشناس‌ترین لژیونر تاریخ بسکتبال ایران را در جذاب شدن لیگ نادیده بگیرند. با نگاهی به مسابقات چند هفته گذشته و مروری بر تیتر و عناوین رسانه‌ها در انعکاس اخبار این رقابت‌ها به‌خوبی می‌شود این موضوع را لمس کرد.

این اتفاق در شرایطی افتاده است که هنوز تیم ملی حفاری اهواز موفق به جذب بازیکن خارجی سرشناس نشده وحضور موقت حامد حدادی در ایران نیز در حالی ممکن شده که تیم‌های حاضر در مسابقات NBA با برگزار‌کنندگان این بازی‌ها هنوز به توافق نرسیده‌اند . این بهترین فرصت برای حدادی بود که تا آغاز این مسابقات و پیوستن دوباره به تیم ممفیس گریزلیز، به آرزوی خود و خیل علاقه‌مندانش یعنی دوباره بازی‌کردن در ایران و آن هم در تیم شهرش (ملی حفاری اهواز) جامه عمل بپوشاند. این بازیکن دیروز در گفت‌وگو با همشهری از بازی امروز تیمش با ذوب آهن در اصفهان، تیم حفاری و اتفاقات هفته قبل دربازی با تیم دانشگاه آزاد و اینکه سرمربی خارجی تیم ملی بسکتبال باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد، گفت و اینکه آرزویش میزبانی بسکتبال ایران در جام ملت‌های آسیا و بازی جلوی چشمان هزاران تماشاگر مشتاق ایرانی است.

  • با گذشت 2هفته از بازی‌های لیگ، آیا اوضاع همانگونه که پیش‌بینی می‌کردی خوب پیش‌می‌رود ؟

فعلا که همه چیز خوب پیش می‌رود ولی بدون مشکل هم نیستیم. فقط امیدوارم مسئولان تیم حفاری به فکر تقویت تیم با جذب بازیکنان خوب خارجی باشند که ظاهرا هم این کار را انجام داده‌اند. البته بازیکنان هنوز به لحاظ جسمانی آماده نیستند و اگر این مشکل حل شود با آمدن بازیکنان خارجی تیم بهتر خواهد شد. سایر بازی‌ها را ندیده‌ام که اظهارنظر کنم.

  • ظاهرا شکست مقابل دانشگاه آزاد منجر به بروز حاشیه‌هایی شد و واکنش پویا تاجیک، بازیکن حریف را هم در پی داشت.

بعد از آن اتفاقات آخر بازی میان دورقی و تاجیک، برخی تماشاگرنماهای مشکل ساز و وارد میدان شدند که با وساطت مسئولان دو تیم همه چیز به خیر و خوشی حل شد. تاجیک از دوستان خوب من است. درگیری بازیکنان در بازی بسکتبال امری طبیعی است ولی تماشاگران نباید اجازه مداخله به‌خود بدهند.

  • می گویند حضور حدادی باعث افزایش تماشاگران بسکتبال در اهواز شده است.

من که قبلا نبوده‌ام و نمی‌دانم، ولی همه این موضوع را تایید می‌کنند و من خوشحالم که حضورم در تیم شهرم اهواز باعث علاقه‌مندی بیشتر جوانان و نوجوانان به بسکتبال شده است.

  • بازی امروز با ذوب آهن را چگونه ارزیابی می‌کنی؟

ذوب‌آهن تیم پر مهره‌ای است و همانند دانشگاه آزاد تیم قدرتمندی محسوب می‌شود. قدرت بازیکنان ذوب‌آهن بیشتر در پرتاب‌های دور آنان است و ما باید حواسمان را کاملا جمع کنیم البته ما با وجود کمبود بازیکن خوب، برای باختن به میدان نخواهیم رفت.

  • چه هنگام قرار است دوباره برای همراهی ممفیس به آمریکا سفر کنی؟

فعلا که هیچ‌چیز معلوم نیست و هنوز تیم‌ها با برگزارکنندگان بازی‌های NBA به توافق نرسیده‌اند. اگر خبری بشود بلافاصله به این مسابقات برمی‌گردم.

  • سرمربی خارجی آینده تیم ملی بسکتبال از نگاه حدادی باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد؟

جذب سرمربی خوب خارجی در وهله نخست، امکانات و بازیکنان خوب می‌خواهد که بسکتبال فعلا اولی را ندارد. البته در حال حاضر تیم ملی برای جذب سرمربی خوب خارجی برنامه‌ای ندارد ولی امیدوارم سرمربی بزرگی برای بسکتبال بیاید.

  • آینده بسکتبال ایران را چگونه می‌بینی ؟

بسکتبال نیاز مبرمی به یک سالن با استانداردهای بین‌المللی دارد. واقعا خوشحال شدم که والیبال میزبان جام ملت‌های آسیا شد و توانست دل مردم را با قهرمانی شاد کند. شاید باورتان نشود بزرگ‌ترین آرزوی من میزبانی جام ملت‌های آسیا در تهران و قهرمانی مقابل دوستداران بسکتبال است.

کد خبر 150099
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز