مشاور شهردار تهران ویژه‌ برنامه‌های شهرداری تهران به مناسبت شهادت امام محمدتقی(ع) و سالروز ازدواج حضرت علی(ع) را اعلام کرد.

حجت‌الاسلام ناصحی گفت: مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران به مناسبت شهادت جوادالائمه(ع) و همچنین به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی و حضرت زهرا علیهماالسلام در 200باب مسجد مراسم برگزار می‌کند.

حجت‌الاسلام ناصحی رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام محمدتقی(ع) گفت: امام جواد(ع) نهمین امام معصوم، دریای علم و معرفت و زلال عرفان و پاکی است؛ شخصیتی که وجود عزیزش در تمام ابعاد، مایه برکت است و ما باید از ابعاد وجودی و شخصیتی آن امام عزیز بیشترین بهره علمی و عملی را برده و همواره در آن مسیر قدم بگذاریم. البته به طور کلی سیره و رفتار امامان معصوم علیهم‌السلام بهترین الگو، عالی‌ترین مسیر و بهترین سرمشق و طریق سعادت و نجات است. باید از مکتب رفتاری آن بزرگواران سازنده‌ترین درس‌ها را آموخت و در حیات مادی، معنوی و اجتماعی اجرایی نمود.

حجت‌الاسلام ناصحی در ادامه ضمن گرامیداشت سالروز ازدواج حضرت علی و حضرت زهرا سلام‌الله علیهما افزود: ازدواج، سنتی آسمانی، الهی و ارزشمند است که مایه آرامش و اطمینان فرد، تحکیم بنیان خانواده و ثبات و پایداری و امنیت اجتماع می‌گردد. سنت حسنه ازدواج و تشکیل نهاد خانواده از نظر ساختار شکلی، کوچک اما دارای ماهیتی پراهمیت و جایگاهی حساس و مهم می‌باشد به طوری که می‌توان گفت زندگی موفق، در پناه ازدواجی موفق، و ازدواج موفق در گرو عمل به دستورات روشنگرانه اسلام عزیز می‌باشد و در دین مبین اسلام براین سنت نیکو چندان تأکید شده است که گاه آن را تا حد وجوب رسانده است.

حجت‌الاسلام ناصحی ضمن اعلام اقدامات و برنامه‌های مرکز فعالیت‌های دینی در ایام شهادت امام‌جواد(ع) و همچنین سالروز ازدواج حضرت علی و حضرت زهرا علیهماالسلام گفت: مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران با هدف اعتلای مبانی دینی و گسترش معارف و ارزش‌های اسلامی و تعالی جایگاه و سیره ائمه معصومین علیهم‌السلام اقدامات گسترده و فعالیت‌های ویژه‌ای را در دست اجرا دارد که عبارتند از:

برگزاری مراسم سخنرانی، ذکر مصیبت و عزاداری به مناسبت شهادت امام جواد(ع) در تمامی مساجدی که به نام یا القاب آن امام همام مزین شده‌اند، برگزاری مراسم سخنرانی و جشن در بیش از 200باب مسجد شاخص و محوری شهر تهران به مناسبت سالروز پیوند آسمانی حضرت علی و حضرت زهرا سلام‌الله‌علیهما، برگزاری مراسم سخنرانی و مداحی در بوستان‌ها و تمامی نمازخانه‌های مناطق، نواحی و سازمان‌های متبوعه شهرداری تهران، تهیه بیش از 10هزار جلد کتابچه «من فاطمه‌ام دخت پیامبر(ص)» و اهدا به مساجد و اماکن مذهبی، تهیه صدها بنر با مضامین معارف اسلامی مربوط به ایام پیش‌رو و اهدا به مساجد و اماکن مذهبی، فضاسازی سیمای بصری شهر، با بهره‌گیری از ظرفیت‌های تبلیغی از قبیل تلویزیون‌های شهری، بیلبورد، عرشه پل‌ها و نصب بنر در میادین و خیابان‌های اصلی با محوریت آموزه‌های دینی آمیخته با حکمت‌ها و فرهنگ علوی.

کد خبر 149561
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز