چهارشنبه ۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: وزیر نیرو با اشاره به صادرات 1.5 میلیارد دلار خدمات فنی و مهندسی صنعت آب و برق اعلام کرد: به زودی بانک انرژی کشور تاسیس می‌شود.

به گزارش اکونیوز مجید نامجو در مراسم آغاز به کار یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران با اشاره به ضرورت تاسیس بانک انرژی و صنعت آب و برق ایران به منظور حمایت از طرح‌های توسعه‌ای و سرمایه گذاری در صنایع آب و برق کشور گفت: در حال حاضر ظرفیت‌های بالقوه‌ای برای سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی در صنعت برق کشور وجود دارد ضمن آنکه الزامات قانونی تاسیس بانک انرژی در قانون برنامه پنجم تعریف شده است.

وزیر نیرو با بیان اینکه براساس این قانون مجوزهای لازم برای تاسیس بانک انرژی در سطح کشور وجود دارد، تصریح کرد: هم اکنون تدوین آیین‌نامه تاسیس این بانک انرژی در سطح وزارت نیرو و دولت در حال انجام است.

این عضو کابینه دولت دهم با اعلام اینکه با تاسیس این بانک امکان پرداخت بخشی از بدهی‌های وزارت نیرو به پیمانکاران و شبکه بانکی وجود دارد اضافه کرد: از سوی دیگر با حمایت دولت در شرایط فعلی پرداخت برخی از مطالبات وزارت نیرو آغاز شده است.

وی سیاست وزارت نیرو برای توسعه صنعت برق را توسعه نیروگاه‌های پراکنده، راه اندازی واحدهایCHP و ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر عنوان کرد و افزود: با اجرای این سیاست‌های کلی امکان جبران برخی از عقب ماندگی‌ها به ویژه در بخش تولید انرژی از منابع تجدیدپذیر وجود دارد.

نامجو همچنین با اعلام اینکه امسال حدود یک میلیارد و 500 میلیون دلار خدمات فنی و مهندسی در صنعت برق به خارج از کشور صادر شده است، بیان کرد: در شرایط فعلی سه شرکت بزرگ ایرانی صادرات قابل توجه خدمات فنی مهندسی صنعت آب و برق را در دستور کار قرار داده‌اند.

نامجو با اشاره به برنامه وزارت نیرو برای رفع برخی نارضایتی‌های کشاورزان از هزینه برق چاه‌های آب خاطرنشان کرد: به زودی برای رفع این مشکل لایحه‌ای به دولت ارسال می‌شود ضمن آنکه پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها حرکت و سیاست وزارت نیرو در جهت انتظارات مردم بوده است. 

کد خبر 149556
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز