تیم فوتبال پرسپولیس در مرحله یک شانزدهم نهایی رقابت‌های جام‌حذفی، سه‌شنبه تیم دسته اولی مس رفسنجان را به سختی و با گل دقیقه118نوری شکست داد.

فوتبال

شاگردان حمید استیلی که در لیگ برتر ضعیف‌ترین نتایج ممکن را گرفته‌اند، در بازی با مس رفسنجان هم نمایش خوبی نداشتند. خیلی‌ها انتظار یک برد پرگل را از پرسپولیس داشتند ولی این تیم در وقت قانونی با تساوی یک- یک متوقف شد و در ثانیه‌های پایانی وقت‌های اضافه به گل پیروزی رسید. این شیث رضایی بود که در دقیقه 39 روی یک کرنر با ضربه سر دروازه مس رفسنجان را باز کرد. پرسپولیس در نیمه اول در ایجاد موقعیت‌های خطرناک چندان موفق نبود ولی در نیمه دوم شرایط برای سرخ‌پوشان کمی بهتر شد. با این حال تیم استیلی حتی مقابل یک تیم دسته اولی هم فوتبال زیبایی را به نمایش نگذاشت و شاید حاشیه‌های چند وقت اخیر روی بازیکنان این تیم تاثیر گذاشته است.

پرسپولیسی‌ها آماده پایان بازی بودند که مس رفسنجان در دقیقه 83 به گل مساوی رسید و رضا نورمحمدی دروازه خودی را به اشتباه باز کرد. این بازی به وقت اضافه کشیده شد و کرمانی‌ها هم تا لحظات پایانی به‌خوبی مقاومت کردند و حتی چند فرصت مناسب گلزنی را از دست دادند ولی محمد نوری در دقیقه 117 با یک شوت محکم دروازه مس را باز کرد. تعداد تماشاگران پرسپولیس در این دیدار حتی به 2 هزار نفر هم نرسید.

حذف تراکتورسازی

سه‌شنبه 7دیدار دیگر هم برگزار شد که اتفاق مهم حذف 5 تیم لیگ برتری از این رقابت‌ها بود. تراکتورسازی در عین ناباوری در یاسوج مقابل تیم دسته‌اولی شهرداری یاسوج شکست خورد تا امیر قلعه نویی که گفته بود جام‌حذفی را جدی می‌گیرد، در نخستین گام ناکام بماند. این دیدار در پایان 120 دقیقه با تساوی بدون گل تمام شد و میزبان در ضربات پنالتی با نتیجه 4 بر 3 پیروز شد.
در یک بازی دیگر، داماش گیلان در زمین خودش نفت تهران را شکست داد. این بازی در پایان 120دقیقه یک‌ - یک شد که بهنام افشه برای داماش و مجتبی زارعی برای نفت گلزنی کردند.در ضربات پنالتی اما داماشی‌ها پیروز شدند و این دیدار در مجموع با نتیجه 6 بر 5 به سود شاگردان ابراهیم قاسمپور به پایان رسید. فجر سپاسی شیراز هم در زمین خودش با تک‌گل جواد ضیغمی، اتکا گلستان را شکست داد و شاهین بوشهر نیز با نتیجه 3 بر یک نیروی زمینی تهران را پشت‌سر گذاشت. ایوان پتروویچ، عباس پورخسروانی و حمیدرضا سلیمی برای شاهین و سیدرضا امیری برای نیروی زمینی گلزنی کردند.

ابومسلم مشهد اما یک پیروزی شیرین را جشن گرفت و ملوان‌انزلی را حذف کرد. مشهدی‌ها که میزبان این تیم لیگ برتری بودند با نتیجه 3 بر 2 حریف خود را شکست دادند. سلمان زحمتکش، سعید خانی و افشین دانشیان برای ابومسلم و محمد همرنگ و مهدی دغاغله برای ملوان گلزنی کردند. اخراج سلمان زحمتکش، بازیکن ابومسلم در دقیقه 90 بازی باعث شد که جو زمین چمن و ورزشگاه تختی مشهد ملتهب شود. پایان این بازی اما با درگیری فیزیکی بازیکنان دو تیم همراه شد. این درگیری با هجوم هواداران ابومسلم به درون زمین تشدید شد و تماشاگران به ضرب و شتم بازیکنان ملوان پرداختند. سیاه‌جامگان، دیگر تیم مشهدی که البته در رقابت‌های لیگ دو حضور دارد کار بزرگی انجام داد و سایپا را از گردونه رقابت‌های جام حذفی کنار گذاشت. سیاه‌جامگان که خداداد عزیزی مدیرفنی یا به نوعی همه کاره این تیم است با تک‌گل محمد سهیمی شاگردان مجید صالح را شکست داد تا به مرحله بعدی صعود کند.

در حساس‌ترین بازی سه‌شنبه اما دو تیم لیگ برتری فولاد خوزستان و سپاهان به مصاف هم رفتند که تیم بحران زده فولاد با تک گل آرش افشین حریف اصفهانی‌اش را شکست داد. تیم فوتبال مس کرمان هم قرار بود در کرمان به مصاف استقلال صنعتی اهواز برود ولی حریفش در این دیدار حاضر نشد تا مس 3 بر صفر برنده شود.

نتایج جام حذفی

پرسپولیس 2 - مس رفسنجان یک
فولاد یک - سپاهان صفر
داماش گیلان 6 - نفت تهران 5
شهرداری یاسوج 4 - تراکتورسازی 3
فجر سپاسی یک - اتکا گلستان صفر
ابومسلم مشهد 3 - ملوان انزلی 2
سایپا صفر - سیاه جامگان مشهد یک
شاهین بوشهر 3 - نیروی زمینی یک
مس کرمان 3 - استقلال صنعتی اهواز صفر

کد خبر 149482
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز