همشهری آن‌لاین- محمد رسولی: سازمان امور بازنشستگان نظامی آمریکا اعلام کرد هارد دیسکی که حاوی اطلاعات 48000 بازنشسته و نظامی سابق این کشور بود، مفقود شده است.

طبق گزارش سایت سازمان VA، این هارد دیسک که برای پشتیبان‌گیری از اطلاعات شخصی افراد استفاده می‌شده، در مرکز پزشکی نظامی شهر بیرمنگام آمریکا مفقود شده است. مسئولان این سازمان اعلام کرده‌اند در این هارد دیسک اطلاعات مربوط به چند پروژه نظامی و تحقیقاتی نیز وجود داشته است. علاوه بر آن اطلاعات پرسنل و مالی 48000 بازنشسته نیز بر روی آن بوده که 20000 رکورد آن رمزگذاری نشده و به راحتی قابل استفاده خواهد بود.
ظاهرا اطلاعات به سرقت رفته اهمیت بسیاری  دارد زیرا بازرسان سازمان امور بازنشستگان  و  FBI از زمان مفقود شدن این هارد (22 ژانویه) در حال بررسی بوده و هنوز هیچ نتیجه‌ای از بررسی‌های خود را اعلام نکرده‌اند.
مسئولان سازمان امور بازنشستگان‌ نیز قرار است به زودی تمام افرادی را که اطلاعاتشان در این هارد بوده مطلع کرده تا از سوء استفاده  احتمالی جلوگیری شود و همچنین قرار است تا یکسال آینده کارت‌های اعتباری این افراد به صورت رایگان کنترل شود تا سارقان نتوانند از آنها برداشت کنند.

Rasouli@Hamshahri.org

کد خبر 14945

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز