همشهری آنلاین: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار اعضای مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم، رسالت حوزه‌های علمیه، اساتید و علما را در موقعیت کنونی کشور، خطیر و حساس خواند.

هاشمی رفسنجانی

 به گزارش ایلنا، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار اعضای مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم، رسالت حوزه‌های علمیه، اساتید و علما را در موقعیت کنونی کشور، خطیر و حساس خواند و گفت به‌رغم پیشرفت خوبی که در حوزه‌های علمیه پس از انقلاب صورت گرفته است، اما این رشد متناسب با نیازهای امروز اسلام در بُعد حکومتی نبوده است، زیرا نسل نو و جوان کشور در حال حاضر تشنه معارف ناب اهل بیت(ع) و ارزش‌های اصیل و والای اخلاق عملی است و حوزه‌های علمیه باید بتوانند با به روزرسانی افکار و مطالعات خود پاسخگوی سؤالات و شبهات بیشمار جوانان کشور باشند.

 آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، نسل جدید و جوانان و نوجوانان کشور را از لحاظ بلوغ سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بسیار متفاوت از نسل ابتدای انقلاب خواند و تصریح کرد: اگر متولیان فکر و اندیشه و به خصوص در حوزه‌های علمیه، نتوانند پاسخ‌های قانع‌کننده‌ای برای مردم و به خصوص نخبگان و حتی طلاب جوان داشته باشند، قطعاً در مراکز دیگری پاسخ سؤالات خود را خواهند یافت که ممکن است خوشایند نظام و حوزه‌های علمیه کشور نباشد.

 رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه ممکن است برقراری برخی محدودیت‌ها و سخت‌گیری‌ها در کوتاه‌مدت تأثیر کاذب داشته باشد، ولی رسالت حوزه‌ها و دانشگاه‌ها تنها درس و بحث صرف نیست، بلکه حضور فعال علما، طلاب و روحانیون در متن مشکلات و معضلات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه لازم است.

 ایشان افزود: اگر علما و حوزه‌های علمیه ما به صورت مستدل و موشکافانه با پاسخگویی به سؤالات و انتظارات جامعه، اخلاقیات و امید را در میان نسل جوان هر کشور گسترش دهند، کاری بسیار بزرگ را به انجام رسانده‌اند.

کد خبر 149444
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز