همشهری آنلاین: مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت علوم از رایگان شدن تحصیل ایثارگران و فرزندان آنان در دانشگاهها خبر داد و گفت: شهریه تحصیل این دانشجویان از محل اعتبارات ردیف مستقل معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور تامین می‌شود.

حسینعلی علیخانی گفت: بر اساس ماده 113 قانون بودجه سال 90 تحصیل ایثارگران مشمول بند ک ماده 20 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه که شامل جانبازان 25 درصد و بالاتر و فرزندان آنان، فرزندان شاهد، آزادگان و فرزندان آنان می شود، در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و موسسات پژوهشی اعم از دانشگاهها و مراکز آموزشی و پژوهشی دولتی رایگان است.

وی با اشاره به تقبل هزینه‌های تحصیل ایثارگران و فرزندانشان از سوی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور اظهار داشت: شهریه تحصیل این دانشجویان از محل اعتبارات ردیف مستقل معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور تامین می‌شود.

مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: بر اساس ماده 113 قانون بودجه سال جاری، هزینه‌های مربوط به مراکز آموزشی و پژوهشی غیردولتی این ایثارگران توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران از طریق مبادله موافقت‌نامه با معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در ابتدای هر نیمسال تحصیلی پرداخت می‌شود.

علیخانی با اشاره به زمان ابلاغ این بخشنامه به روسای دانشگاهها به مهر گفت: این بخشنامه در 11 مهرماه سال جاری با امضای وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به روسای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی ابلاغ شده است.

کد خبر 149330

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز