یکشنبه ۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۴
۰ نفر

گروه ورزش - آرمن ساروخانیان: صمد مرفاوی تنها 5 هفته در مس کرمان دوام آورد و درحالی‌که این تیم در قعر جدول دست و پا می‌زد، مسئولان باشگاه تصمیم به تغییر مربی گرفتند.

بلاژویچ

 گزینه آنها برای فرار از بحران، بلاژویچ بود که حدود 10 سال قبل و پس از شکست تیم ملی مقابل ایرلند در پلی‌آف جام جهانی، ایران را ترک کرده بود. بازگشت مربی مشهور کروات بدون حاشیه نبود و برخی معتقد بودند که او در 76 سالگی انرژی و انگیزه کافی برای کار‌کردن ندارد. از سوی دیگر خبر قانون جدیدی که کار برای مربیان بالای 65 سال را ممنوع می‌کرد و البته با عقب‌نشینی فدراسیون منتفی شد، حضور او روی نیمکت مس  را با ابهام روبه‌رو کرد.

بلاژ اما سرانجام جواز نشستن روی نیمکت مس را به دست آورد تا دومین آزمونش را در فوتبال ایران شروع کند.

او در نخستین بازی مقابل داماش به تساوی رسید و در 2بازی بعدی مقابل سایپا و تراکتورسازی شکست خورد تا این نظریه که او دیگر برای مربیگری خیلی مسن است، قوت بگیرد. مس اما ناگهان دگرگون شد و در 3 بازی بعدی توانست سپاهان، پرسپولیس و فولاد را شکست دهد؛ بدون حتی یک گل خورده.

league

مس با بلاژویچ توانسته از منطقه سقوط فاصله بگیرد ولی بلاژویچ از این سه پیروزی متوالی هیجان‌زده نشده. پیرمرد برخلاف روزهایی که سرمربی تیم ملی بود، ترجیح می‌دهد درباره مس با احتیاط صحبت کند، چرا که به گفته خودش هنوز بازیکنان تیم را خوب نمی‌شناسد و خوب می‌داند شرایط در فوتبال ممکن است خیلی زود تغییر کند. بلاژ می‌گوید که این سه پیروزی در برابر تیم‌های بزرگ بوده و باید دید تیمش در برابر تیم‌های کوچک‌تر چه واکنشی خواهد داشت. گفت‌وگو با بلاژویچ لحظاتی قبل از تمرین این تیم انجام شد و او ترجیح داد جواب سؤالات را کوتاه و سیاستمدارانه بدهد.

  • چه کار کردید که مس ناگهان متحول شد و به 3پیروزی متوالی رسید؟

من کار خاصی نکرده‌ام، فقط سعی کردم تیم را به منطقی‌ترین شکل ممکن سازمان بدهم. فضای تیم حالا تغییر کرده است و شرایط تازه‌ای را تجربه می‌کنیم.

  • در شروع فصل برخی معتقد بودند مس با رفتن بهترین مهاجمش در این فصل مشکل خواهد داشت. درباره پتانسیل این تیم چه فکر می‌کنید؟

متأسفانه باید بگویم هنوز توانایی‌های بازیکنانم را کاملا نمی‌شناسم.

  • یعنی شما وقت کافی برای این کار نداشتید؟

هنوز فرصت نشده ببینم تیم در برابر تیم‌های به‌اصطلاح کوچک چگونه بازی می‌کند. هر سه تیمی که در هفته‌های اخیر شکست دادیم تیم‌های بزرگی هستند.

  • پس می‌توانیم بگوییم در بازی بعدی مقابل راه‌آهن چنین فرصتی خواهید داشت.

به‌نظر من راه‌آهن یک تیم بزرگ است. تیمی که توانسته مقابل استقلال به تساوی برسد تیم کوچکی نیست.

  • شما گفتید که مقابل فولاد خوش‌شانس بودید. واقعا اینطور است؟

صد درصد. باید صادق باشیم.

  • مشکل تیم‌تان در این بازی چه بود؟

دوست ندارم درباره ضعف‌های تیم صحبت کنم. فقط درباره نقاط قوت تیم صحبت می‌کنم.

  • نقاط قوت تیم‌تان چیست؟

یکدست بودن تیم و شجاعت بازیکنان.

  • فکر می‌کنید تیم‌تان در نیم‌فصل نیاز به تقویت داشته باشد؟

ما هنوز بازی‌های زیادی تا نیم‌فصل داریم و در آن زمان در این مورد تصمیم می‌گیرم.

  • بازی تیم ملی ایران با بحرین را تماشا کردید؟

من بازی را دیدم. به همکارم در تیم ملی ایران و همه بازیکنان تبریک می‌گویم چون آنها در 4بازی اخیرشان در مقدماتی جام‌جهانی نمایش بسیار خوبی داشتند. متأسفانه آنها مقابل قطر برنده نشدند، درحالی‌که می‌توانستند به راحتی برنده این بازی باشند.

کد خبر 149246
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز