یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۳:۲۳
۰ نفر

گروه اجتماعی: احضار دانشجویان به کمیته‌های انضباطی ارتباطی با وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری ندارد.

محمد باقر خرمشاد، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: وزارت علوم اعتقاد ویژه‌ای نسبت به امنیت روانی دانشجویان دارد و موافق احضار دانشجویان به کمیته‌های انضباطی در ایام امتحانات نیست و اراده‌ای نیز در این وزارتخانه برای احضار فعالان دانشجویی به کمیته‌های انضباطی وجود ندارد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به حاکمیت اعتدال گرایی در سطح مسئولان دانشگاه‌ها و دانشجویان افزود: پدران جریان رادیکالیسم در دانشگاه به این نتیجه رسیده‌اند که مشی رادیکالیسم علت شکست آنها در انتخابات‌های اخیر بوده است و به همین دلیل چهره‌های معتدل خود را در صحنه انتخابات اخیر وارد صحنه کردند، اما برخی تلاش می‌کنند نوعی رادیکالیسم همچنان در دانشگاه‌ها باقی بماند.

معاون وزیر علوم خاطرنشان کرد‌: بخش‌هایی از فعالیت‌های سیاسی دانشجویان همواره چهره‌ای نقادانه داشته است، اما بین رادیکالیسم و نقادی تفاوت‌های فاحشی وجود دارد.

خرمشاد در ادامه با اشاره به این که انقلاب اسلامی تب آموزش عالی را در کشور بالا برد اظهار داشت: رشد فزاینده دانشجویان دختر در دانشگاه‌ها حاکی از اعتماد مردم به نظام و آموزش عالی پس از انقلاب است.

وی افزود: به تعبیر برخی محققان آنچه انقلاب اسلامی ایران را آفرید مقوله فرهنگی بوده است. ایرانیان با تکیه بر عناصر فرهنگی برای جستجوی عناصری غیرمادی دست به انقلاب زدند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: در ابتدای انقلاب دانشگاه‌ها پذیرای 170 هزار دانشجو از میان 36 میلیون جمعیت ایران بودند و اکنون از میان 72 میلیون جمعیت حدود3 میلیون دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تحصیل می‌کنند و تعداد مراکز آموزش عالی نیز از 223 به هزار و 500 افزایش یافته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم از فعال شدن شورای تعامل دانشجو و دانشگاه در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: ترکیب این شورا طوری است که نمایندگان هر بخش از فعالیت‌های جمعی دانشجویی در آن حضور دارند و دانشگاه‌ها موظف به برگزاری انتخابات در میان کلیه دانشجویان هستند تا نمایندگانی از دانشجویان که اساساً سابقه‌ای در فعالیت‌های جمعی دانشجویی نداشته‌اند در آن حاضر شوند و روسای دانشگاه‌ها موظف شده‌اند تا هر 2 ماه یکبار با این شورا جلسه داشته باشد.

کد خبر 14920

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز