سید دادوش هاشمی*: مردم استان کرمانشاه یک بار دیگر حماسه آفریدند. همچون حماسه پاوه و حماسه مرصاد شور و شوق انقلابی مردم کرمانشاه بار دیگر زمینه‌ساز خلق حماسه‌ای جدید شد؛ حماسه حضور و استقبال از مقام معظم رهبری.این حماسه قطعا برگ زرین دیگری بر افتخارات مردم متعهد و متدین این استان انقلابی افزود.

رهبری - دیدارها - استان کرمانشاه

در سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه همه مردم از اقشار مختلف، حضوری فعال در همه عرصه‌ها داشتند؛ اعم از امور تبلیغاتی و ایستگاه‌های صلواتی تا استقبال پرشکوه و بی‌نظیر مردم در شهر‌های مختلف استان کرمانشاه. امروز کرمانشاه از این حضور بر خود می‌بالد و روح تازه‌ای در پیکره آن دمیده شده. این حماسه از آن جهت شکل گرفته که مردم این خطه علاقه قلبی شدیدی به ولایت و رهبری دارند و ولایت جزو جدایی‌ناپذیر اعتقادات آنهاست. مردم، رهبر خود را یک رهبر معنوی یافته‌اند و همین امر موجب عشق و علاقه مثال‌زدنی آنان به ایشان و رقم‌خوردن حماسه‌ای دیگر از حضور مردم بعد از حضور مقتدرانه آنان در عرصه‌های جنگ و جهاد شده است.

شخصیت مقام معظم رهبری شخصیت ویژه و بی‌نظیری است؛ به این معنا که ایشان متعلق به ایران و ملت ایران نیست، بلکه رهبر کل مسلمین جهان است و ملت‌های همه کشور‌های جهان اسلام چشم به مقام معظم رهبری دارند که همیشه پرقدرت و باصلابت از حقوق و آرمان‌های مسلمین جهان دفاع می‌فرمایند. در حال حاضر مقام معظم رهبری از جایگاه بی‌نظیری در سطح بین‌المللی برخوردارند و مسلمین در همه کشور‌های اسلامی علقه و علاقه خاصی نسبت به ایشان دارند. این عشق و علاقه منطقا و تحقیقا در داخل مرز‌های کشور بیشتر است و ملت ایران بارها این عشق و علاقه را به نمایش گذاشته.

مقام معظم رهبری در طول جنگ بارها به این منطقه سفر داشتند و استان کرمانشاه بار دیگر این افتخار را پیدا کرده که میزبان قدوم پر برکت ایشان باشد. فرمایشات ایشان در میان مردم استان گویای این واقعیت است که ایشان خاطرات زیادی از حضور خود در منطقه کرمانشاه در زمان جنگ تحمیلی دارند و مردم هم خود را از این حیث به ایشان نزدیک‌تر احساس می‌کنند و این خاطرات مشترک سبب شده مردم استان کرمانشاه این استان را خانه ایشان بدانند.

رهبر معظم انقلاب در این سفر اشاره فرمودند که بنده به این استان و مردم کرمانشاه علاقه‌مند بودم اما در این سفر علاقه و ارادت من نسبت به مردم استان کرمانشاه بیشتر شد. این نشانه این است که رابطه بین مردم و رهبرشان یک عشق محکم و از جنس مرید و مرادی است که مرور زمان نه تنها این عشق را کمرنگ نمی‌کند بلکه با گذشت زمان این عشق افزون خواهد شد. در هر شهر استان که مقام معظم رهبری می‌خواستند به آنجا سفر کنند، مردم از چند روز قبل پایگاه‌های استقبال ایجاد می‌کردند و با شور و شعف فراوان منتظر قدوم مبارک رهبری به شهرشان بودند.

استان کرمانشاه محل تلاقی قومیت‌ها و مذاهب مختلف و متنوع است اما با این حال مردم این استان در عین صمیمیت و مهربانی در کنار هم به‌طور مسالمت‌آمیزی زندگی می‌کنند. مقام معظم رهبری همواره در تمام مناطقی که قومیت‌ها یا مذاهب مختلف در کنار هم قرار دارند توصیه و تأکید اکید دارند که همه بااحترام به عقاید و آداب و رسوم یکدیگر و با تحکیم و تقویت نقاط مشترک و پرهیز از ایجاد تفرقه در صلح و صفا و برادری در کنار هم زندگی کنند. توجه به توصیه‌های ایشان سبب می‌شود که کمترین مشکلات در چنین مناطقی که تنوع قومیتی و مذهبی دارند، به وجود آید. این توصیه‌ها قطعا راهنمای همه قومیت‌ها و مذاهب خواهد بود در جهت حفظ و تحکیم وحدت.

بدون شک بزرگ‌ترین و مهم‌ترین دستاورد حضور مقام معظم رهبری در استان کرمانشاه اثرات معنوی این سفر بر جامعه مردم کرمانشاه خواهد بود، بنابراین امروز که آرزوی مردم این استان برای حضور رهبر و مقتدایشان در جمع آنان و زیارت جمال پرنور و معنویت ایشان برآورده شده در واقع این مردم به همه آنچه می‌خواستند رسیدند. طبیعی است که در پرتو این حضور پر برکت گام‌های مؤثری نیز در راستای توسعه این استان محروم برداشته خواهد شد.

* استاندار کرمانشاه

کد خبر 149071

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز