چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۱
۰ نفر

گروه اجتماعی- زهرا رفیعی: کمیسیون اجتماعی مجلس لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست را بار دیگر در دستور کار خود قرار داد.

لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست توسط مجلس تصویب شده و ایرادات مد نظر شورای نگهبان نیز در بررسی دوم در مجلس رفع شد و هم‌اکنون این لایحه برای استیذان از ولایت فقیه به دفتر مقام معظم رهبری ارسال شده است.مرادعلی منصوری رضی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس دراین‌باره گفت: روز سه‌شنبه بحث نهایی در مورد لایحه حمایت از کودکان انجام‌ شد و از آنجا که ایراد شورای نگهبان برطرف شده است، بایستی سازمان‌های ذی‌ربط موضوع را از دفتر مقام معظم رهبری پیگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه واگذاری سرپرستی کودکان در یک مقطع زمانی صورت می‌گرفت گفت: هم‌اکنون این لایحه به این دلیل دوباره مطرح شده است که فضا و تسهیلات بیشتری برای واگذاری این کودکان به افراد باصلاحیت فراهم شود و کودکان کمتر به مراکز نگهداری سپرده شوند. طی سال‌های اخیر به تعداد کسانی که بی‌سرپرست شده و به بهزیستی واگذار شده‌اند، اضافه شده است؛ بنابراین نیاز به بازنگری قانون وجود دارد. به‌نظر می‌رسد بهزیستی یا قوه قضاییه پیگیری مطلوبی درخصوص موضوع به عمل نیاورده‌اند والا تا الان باید نتیجه اعلام می‌شد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه تمامی مواردی که شورای نگهبان مد نظرش بوده اصلاح شده است گفت: تعیین متولی برای رسیدگی به مسئله کودکان، جزو اختیارات رهبری است تا نحوه واگذاری مشخص شود؛ مثل اینکه آیا بهزیستی خود مسئولیت کار را بر عهده بگیرد یا ابتدا قوه قضاییه حکم بدهد و بعد بهزیستی عمل کند. در جلسه کمیسیون به سازمان‌ها یک ماه فرصت داده‌شد تا مسئله را پیگیری کنند.

کد خبر 148937
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز