گروه دانش و سلامت: رئیس سازمان غذا و دارو گفت: هدف سازمان غذا و دارو حمایت از سلامت مردم از طریق حفظ و ارتقای ایمنی وسلامت محصولات خوراکی است.

همایش روزجهانی غذا با عنوان «برند برترکیفیت برتر» با حضور دکترمرضیه وحیددستجردی‌، وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی، مسئولان سازمان غذا ودارو، جمعی از واحدهای نمونه استان‌های سراسر کشور درحوزه صنایع غذایی و آشامیدنی و تعدادی از برندهای برتر صنایع خوراکی درسالن همایش‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد. در این همایش بین‌المللی سازمان غذا و دارو با پرده‌برداری از نشان و ممهور شدن تمبر یادبود با حضور وزیر بهداشت، فعالیت رسمی خود را آغاز کرد و وزیربهداشت از سعیدرضا رضایی اهری، طراح این نشان قدردانی کرد. به لحاظ اهمیت بحث غذا و دارو در کشور، با اقدام دولت و وزارت بهداشت برای تقویت معاونت غذا و دارو، این معاونت به سازمان غذا و دارو وابسته به وزارت بهداشت تبدیل شده است.

دکتر احمد شیبانی رئیس سازمان غذا و دارو ضمن ابراز خرسندی از برپایی این همایش گفت: حفظ و ارتقای ایمنی و سلامت مواد خوراکی و آشامیدنی بر پایه سلامت محوری از اساسی‌ترین راهبردهای سازمان غذا و داروست و این سازمان به‌عنوان متولی اصلی به‌طور تخصصی و متمرکز تمام تلاش خود را برای حفظ و ارتقای ایمنی و سلامت مواد خوراکی و آشامیدنی همچنان به‌کارخواهد برد.

وی همچنین اظهارداشت:وظیفه ما مراقبت از غذا و دارو برای تامین سلامت مردم است و در حال حاضر بالغ بر صد هزار مجوز و پروانه برای محصولات غذایی و آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی صادرشده و همه آنها جزو کالاهای مصرفی مردم بوده و نظارت و کنترل این محصولات نیاز به ساختار، تخصص، امکانات و اختیارات خاصی دارد که تنها در حوزه فعالیت سازمان غذا و دارو تعریف می‌شود. رئیس سازمان غذا و دارو ضمن بیان این مطلب که سازمان در پی حفظ و ارتقای سلامت مصرف‌کننده‌ها از طریق حفظ و ارتقای ایمنی مواد‌غذایی است، افزود: هدف اصلی از اتخاذ این سیاست‌ها ایجاد شرایطی است که همگان از آن سود ببرند. بنابراین به‌دنبال راهکارهایی برای ایجاد تسهیلات بیشتر برای فعالان این عرصه هستیم تا غیر از تولید غذای سالم دغدغه دیگری نداشته باشند.

درادامه این همایش دکتر بهروز جنت، معاون غذای سازمان غذا و دارو اعلام داشت: امروز بیماری‌ها و مشکلات ناشی از تغذیه نادرست مشکلات زیادی را ایجاد کرده است لذا نقش سازمان غذا و دارو درخصوص کنترل و نظارت برنحوه تولید، عرضه و واردات مواد‌غذایی، آشامیدنی آرایشی و بهداشتی پررنگ‌تر می‌شود. وی درادامه افزود: نشان ایمنی و سلامت که توسط این سازمان به تولیدکنندگان اهدا می‌شود نشان سلامت و ایمنی کالاست و می‌تواند مصرف‌کنندگان را در انتخاب محصولات برتریاری کند. درپایان این همایش به تعدادی از واحدهای تولیدی و نمونه‌برتر سراسر کشور تندیس «برندبرتر کیفیت برتر» اهدا شد.

کد خبر 148381
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز