رضا مهماندوست، سرمربی مستعفی تیم ملی تکواندو به احتمال زیاد به اردوی این تیم بازخواهد گشت.

تکواندو

او که به‌دلیل کسر حقوق ماهانه‌اش توسط فدراسیون تکواندو، استعفا کرده بود، در اقدامی غیرمنتظره با موافقت این فدراسیون روبه‌رو شد. روز گذشته ناظر کمیته ملی المپیک درباره موافقت با استعفای مهماندوست، گفت: «از همان زمان که مهماندوست استعفا کرد، من و افشارزاده تلاش زیادی کردیم تا او به تیم ملی بازگردد و این موضوع با صلح و دوستی پایان یابد اما بعد از آن مصاحبه‌هایی که مهماندوست انجام داد، پولادگر گفت که با این استعفا موافقت شود. افشارزاده هم متقاعد شد که اگر بخواهد این روند ادامه پیدا کند، آن هم سال قبل از المپیک، ممکن است تکواندوی ایران صدمه ببیند، بنابراین استعفای مهماندوست را پذیرفتند.»

اصغر رحیمی تلویحا اعلام کرد که کمیته ملی المپیک موافق جدایی مهماندوست نبوده و این تصمیم فدراسیون تکواندو بوده است؛ چنان‌که همان روزی که سرمربی تیم ملی از سمت خود استعفا کرد، بهرام افشارزاده دبیرکل کمیته ملی المپیک صراحتا گفت که تلاش می‌کند تا این مربی را‌ برگرداند. البته فدراسیون تکواندو با این استعفا به‌طور شفاهی موافقت کرد و موجی از دلنگرانی‌ها در مورد المپیکی‌های تکواندوی ایران به‌وجود آمد. به نوشته ایسنا، با توجه به اهمیت این موضوع و حل مشکلات و سوء‌تفاهم‌های به‌وجود آمده بین مسئولان فدراسیون تکواندو، کمیته ملی المپیک از 2 روز قبل به‌صورت فعال وارد موضوع شده و با برگزاری نشست‌های مختلف در دفتر بهرام افشارزاده تلاش می‌کندکه موضوع هر چه زودتر حل شود.

دیروز نیز دبیرکل کمیته ملی المپیک که اصلی‌ترین برنامه‌اش را حل مشکل به‌وجود آمده بین رضا مهماندوست و فدراسیون تکواندو قرار داده بود، نشستی چند ساعته با رئیس فدراسیون تکواندو داشت. پس از آن نیز با افراد مختلفی از جمله پیشکسوتان این رشته و هادی ساعی، قهرمان 2 دوره المپیک در تکواندو نیز مشورت کرد. در ادامه پیگیری این موضوع، همچنین قرار شد رضا مهماندوست به دفتر افشارزاده در کمیته ملی المپیک برود تا ‌ مشکل بین او و فدراسیون تکواندو به‌صورت جدی‌تر حل شود. گفته می‌شود از مهم‌ترین نکته‌هایی که دیروز در نشست‌های صورت گرفته مطرح شده، این است که برخی مصاحبه‌ها و گفت‌وگو‌های غیرضروری باعث حادتر شدن موضوع شده و اگر این گفت‌وگو‌ها تاکنون در رسانه‌های گروهی صورت نمی‌گرفت، مشکلات چنین عمقی پیدا نمی‌کرد.

با این حال، اکنون همه اخبار حاکی از بازگشت رضا مهماندوست به تیم ملی تکواندو است. محمدرضا زوار که بعد از موافقت فدراسیون تکواندو با استعفای سرمربی تیم ملی نامش به‌عنوان یکی از 9 گزینه مربیگری تیم ملی مطرح شده بود نیز در این رابطه گفت: «آرزو می‌کنم که مهماندوست به تیم ملی بازگردد. او بهترین گزینه برای این کار است و امیدوارم در پست خود به کارش ادامه دهد. تیم ملی ایران با حضور او نتیجه‌ خوبی گرفته است.»

سرمربی سابق تیم ملی تکواندوی نوجوانان ایران که قهرمانی جهان را با این تیم کسب کرده، در پاسخ به این سؤال که آیا جدایی رضا مهماندوست از تیم ملی تکواندو روی نتایج ملی‌پوشان ایران در المپیک لندن تاثیر می‌گذارد، اضافه کرد: «این اتفاقات قطعا روی نتایج ما در آن رقابت‌ها تاثیر خوبی نخواهد داشت. امیدوارم فدراسیون این مسائل را مدیریت کند و سال‌ها سرمایه‌گذاری‌ که روی مهماندوست انجام شده، به سرانجام برسد. در شأن تکواندوی ایران نیست که چیزی جزئی اینچنین در رسانه‌ها مطرح شود و بازتاب منفی برای فدراسیون و تکواندو داشته باشد؛ فدراسیونی که سال‌های سال یکی از کم‌حاشیه‌ترین فدراسیون‌ها بوده و تکواندویی که در این سال‌ها یکی از بهترین و موفق‌ترین رشته‌های ورزشی ایران بود.» همچنین مهدی افلاکی، مربی تیم ملی تکواندو یکی دیگر از حامیان رضا مهماندوست به حساب می‌آید که امیدوار به بازگشت این مربی به کادرفنی است. مهماندوست، سرمربی تیمی بود که بعد از 40 سال در رقابت‌های 2011 کره توانست قهرمان شود.

کد خبر 148207

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز