گروه شهری: دومین جشنواره بهترین‌ها برای غنچه‌های شهر که از روز پنجشنبه 14‌مهرماه افتتاح شد تا 21‌مهر ماه و از ساعت 9‌صبح تا 20 در بوستان گفتگو برپاست.

جشن کودکان

قائم مقام معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در مراسم گشایش دومین جشنواره بهترین‌ها برای غنچه‌های شهر ضمن تبریک دهه کرامت گفت: جشنواره غنچه‌های شهر تلنگری است میان مشغله‌های زندگی تا بهترین‌ها را فراموش نکنیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین‌ امرودی تصریح کرد: این جشنواره فرصتی است برای مدیران شهری و شهروندان تهرانی تا عزیزترین‌های شهر که کودکان هستند را بیشتر ببینند.

وی با بیان اینکه آموزش کودکان سربلندی آینده شهر را به همراه دارد، افزود: در حال حاضر سهم کودکان از شهر ما بسیار کم است و مدیریت شهری سعی دارد به تفریح، تعلیم و تربیت اجتماعی و سهم کودکان از فضای سبز توجه ویژه‌ای کند، زیرا آینده شهر را همین کودکان تأمین می‌کنند.

امرودی با اشاره به هدف مدیران شهری بر ساخت شهری ایمن برای کودکان گفت: هدف ما آن است که نه تنها مراکز تفریحی سالم و امن باید ایجاد کنیم بلکه محیط کل شهر را به‌گونه‌ای طراحی کنیم تا خطری متوجه کودکان نشود. به گفته وی، شهرداری تهران برنامه‌های خاص و مدونی برای زندگی کودکان حتی قبل از تولد دارد و براساس مصوبه‌های شورای شهر تهران تمامی این طرح‌ها اجرا می‌شود.

قائم مقام معاونت اجتماعی و فرهنگی از افتتاح هر ماه یک بوستان برای بانوان و شهر بازی‌های دوستدار کودک در تهران خبر داد و گفت: از سال‌1391 شهرداری تهران، برای کودکان شهر، شهربازی‌های مختلفی را با رویکرد شهر دوستدار کودک افتتاح می‌کند.
وی تأکید کرد: شهر خوب یافتنی نیست، بلکه توسط شهروندان خوب ساخته می‌شود. آموزش دادن کودکان امروز زمینه تربیت شهروندان خوب آینده است.

در ادامه مراسم افتتاحیه دومین جشنواره بهترین‌ها برای غنچه‌های شهر، معصومه آباد عضو شورای شهر، هدف از اجرای این جشنواره را شناسایی استعدادهای کودکان شهر و اهمیت دادن به کودکان صفر تا 4سال دانست. پس از صحبت‌های این عضو شورای شهر تهران، معصومه آباد به همراه نرگس معدنی‌پور، رئیس اداره کل بانوان شهرداری تهران به همراه تعدادی از کودکان حاضر در مراسم، کیک یک‌سالگی جشنواره بهترین‌ها برای غنچه‌های شهر و یک‌سالگی 2عروسک به نام‌های عسل و قند عسل را که نماد این جشنواره هستند، بریدند.

کد خبر 147758
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز