همشهری آنلاین: معاون امور فرهنگی و جذب نخبگان گفت: نخبگان برتر هنری که تاکنون مشمول حمایت بنیاد نبودند تحت پوشش قرار می‌گیرند ضمن آنکه نخبگان و استعدادهای برتر کارشناسی ارشد تا دکتری مشمول بورس تحصیلی می‌شوند.

بنیاد ملی نخبگان

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر حسن حسینی در حاشیه جلسه هیئت امنای بنیاد ملی نخبگان در جمع خبرنگاران تصویب آئین نامه نحوه حمایت از استعدادهای هنری را از جمله مصوبات این جلسه نام برد و اظهار داشت: تاکنون استعدادهای برتر هنری تحت حمایت بنیاد ملی قرار نداشتند که با این مصوبه کلیه نخبگان در حوزه های هشتگانه هنری مصوب فرهنگستان تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان قرار می‌گیرند.

معاون امور فرهنگی و جذب شناسایی نخبگان با تاکید بر اینکه دو گروه سرآمدان هنری و هنرمندان جوان تحت پوشش حمایت های بنیاد قرار می گیرند، خاطرنشان کرد: این دسته از نخبگان با شرکت در رویدادهای هنری که در کشور برگزار می‌شوند در سطوح یک تا سه طبقه بندی و از حمایت های بنیاد برخوردار خواهند شد.

به گفته وی این دسته از هنرمندان شامل مولفین کتاب در حوزه های هنر نخواهند شد.

حسینی همچنین از بورس نخبگان و استعدادهای برتر خبر داد و یادآور شد: بر اساس مصوبات امروز جلسه هیئت امنای بنیاد، نخبگانی که دارای کارشناسی ارشد هستند برای ورود در دوره های دکتری می‌توانند از بورس بنیاد ملی نخبگان بهره مند شوند.

کد خبر 147598

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز