همشهری آنلاین: معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اعلام فراخوان جذب هیئت علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد و گفت: 2 هزار عضو هیئت علمی از این فراخوان در رشته های بالینی پزشکی و علوم پایه جذب دانشگاه‌ها می‌شوند.

دکتر محمدعلی محققی در گفتگو با خبرگزاری مهر افزود: شاخص‌های جذب هیئت علمی تابعی از درجه دانشگاه‌ها، محرومیت دانشگاه و دایر بودن مقاطع تحصیلی است و هرچه دانشگاه‌ها درجه بالاتری داشته باشند از جاذبه بیشتری برخوردارند.

وی افزود: دایر بودن مقاطع تحصیلی و رشته های تخصصی و تحصیلات تکمیلی نیز در انتخاب افراد موثر است.

محققی تاکید کرد: برخی از دانشگاه‌ها که جاذبه کمتری دارند نیز مزایایی را برای جذب هیئت علمی اعلام کرده اند که ما نیز از کار آنها استقبال می کنیم که بتوانند با ابتکارات و امتیازات هیئت علمی را در مناطق خود ماندگار کنند.

معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: در فرآیند جذب هیئت علمی در دانشگاه های علوم پزشکی جذب مربی نداریم مگر در رشته هایی که ضرورت خاصی دارد و یا در آن رشته محرومیت هیئت علمی داشته باشیم.

محقق یادآور شد: برای ورود افراد باید حداقل دارای مدرک دکتری تخصصی در علوم پایه و یا تخصص پزشکی در رشته های بالینی باشند. دستیاران تخصصی پزشکی و یا دانشجویان دکتری در رشته های علوم پایه نمی‌توانند در فراخوان جذب شرکت کنند.

کد خبر 147593

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز