همشهری آنلاین: معاون حمل و نقل وترافیک شهرداری منطقه 3 گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی 91-90، 10 هزار و 500 کتاب الفبای ترافیک میان دانش آموزان ابتدایی توزیع شد.

الفبا

به گزارش واحد مرکزی خبر ، آقای طیبانی با اشاره به توزیع کتاب الفبای ترافیک وسی دی انیمشن در بین مدارس افزود: توجه به الفبای آموزش ترافیک ‌باید در جامعه میان تک‌تک شهروندان نهادینه شود که در این میان دانش‌آموزان در اولویت نخست قرار دارند.

وی تصریح کرد: از آنجایی که کودکان آینده هر مملکتی هستند و آموزش و پرورش و تربیت آنها در این سنین بیشترین اهمیت را برای کشوردارد، بنابراین برنامه ریزی ها و آموزش های هدفمند برای این گروه سنی و به ویژه تداوم آنها می‌تواند بسیاری ازمعضلات موجود در هر اجتماعی را برای آیندگان برطرف کند.

وی یادآور شد: یکی از این نکات مهم معضل ترافیک و فرهنگ استفاده صحیح از وسایل نقلیه است بر این اساس همانگونه که یادگیری الفبای هر زبانی نخستین گام جهت رشد و آینده روشن هر فرد است یادگیری الفبای ترافیک نیز در این سنین می تواندکودکان را که آینده سازان این کشور هستند را با فرهنگ صحیح حمل ونقل شهری آشنا و در این جهت تربیت کند.

وی ادامه داد: درکتاب الفبای ترافیک سعی شده است مباحث به گونه‌ای انتخاب شود تا الفبای ترافیک به ساده‌ترین شکل ممکن به نوآموزان ارائه شود. این اقدام همزمان با آموزش الفبای درسی به دانش‌آموزان ارائه می‌شود. همچنین در قالب لوح‌های فشرده برنامه‌های مورد علاقه دانش‌آموزان، در قالب الگوهای ترافیکی ارائه می‌شود. 

کد خبر 147534

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز