هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر دیروز با برگزاری چند دیدار آغاز شد که در مهم‌ترین بازی‌ها پرسپولیس با 2گل صبا را شکست داد، تراکتورسازی مقابل مس کرمان به پیروزی رسید و راه‌آهن در ادامه نتایج ضعیف خود مقابل صنعت نفت شکست خورد.

فوتبال

پرسپولیس در شبی که صبا نمایش بسیار ضعیفی داشت 3امتیاز باارزش گرفت و به رده ششم جدول صعود کرد و تراکتورسازی هم با گرفتن 3امتیاز در بازی خانگی به رده دوم صعود کرد.پرسپولیس برای رسیدن به گل اول 12دقیقه بیشتر انتظار نکشید. در این لحظه نوری با یک پاس بیرون پا، نوروزی را در محوطه جریمه صبا صاحب توپ کرد و اشتباه مدافع حریف هم باعث شد که مهاجم پرسپولیس بعد از کنترل توپ و ضربه‌ای آرام دروازه صبا را باز کند.

بعد از این گل انتظار می‌رفت صبا از لاک دفاعی بیرون بیاید ولی این اتفاق نیفتاد و شاگردان عبدالله ویسی یکی از ضعیف‌ترین بازی‌های خود در این فصل را در نیمه اول به نمایش گذاشتند. پرسپولیس در نیمه اول می‌توانست اختلاف گل را به 2یا 3برساند و مهم‌ترین موقعیت گل این تیم در دقیقه35 به‌وجود آمد که رضایی در حالتی تک به تک توپ را به دست حامد لک دروازه‌بان صبا کوبید.

10دقیقه ابتدایی نیمه دوم هم با برتری پرسپولیس همراه بود ولی صبا در ادامه توانست خودش را به دروازه پرسپولیس نزدیک کند. البته حملات تیم میهمان پراکنده بود و صبایی‌ها در ایجاد موقعیت خطرناک گلزنی ناکام بودند. بازی به دقیقه70 نرسیده بود که بازیکنان دو تیم به‌دلیل خطای سامان آقازمانی روی محسن بیات با یکدیگر درگیر شدند و رضا عنایتی هم با عصبانیت زیاد خود در متن این درگیری قرار گرفت. بازی در این لحظات از سوی بازیکنان هر دو تیم با خشونت دنبال می‌شد و داور مسابقه هم عملکرد قاطعی نداشت.

در دقیقه87 پرسپولیس می‌توانست به گل دوم برسد ولی دروازه‌بان صبا ضربه سر شیث رضایی را با عکس‌العملی دیدنی مهار کرد. پرسپولیس در شرایطی این دیدار را با پیروزی پشت سر گذاشت که جواد کاظمیان و وحید هاشمیان توسط استیلی به بازی گرفته نشدند و ناراحتی آنها روی نیمکت کاملا نمایان بود. کاظمیان در پایان بازی گفت: «فکر نمی‌کردم مقابل فجر سپاسی و صبا حتی یک دقیقه هم بازی نکنم.» صبا درحالی‌که ضعیف‌ترین بازی خود را در این فصل به نمایش گذاشت در لحظات آخر تمرکز خود را از دست داد و همین باعث شد پرسپولیس روی یک حرکت ایستگاهی از غفلت مدافعان حریف استفاده کند و توسط غلامرضا رضایی به گل دوم برسد.

دایی: مشکل فنی نداریم

راه‌آهن دیروز در هفته نهم لیگ برتر در ورزشگاه خانگی خود مقابل نفت آبادان شکست خورد تا با مربیگری علی دایی از 9مسابقه، 8 امتیاز به دست آورده باشد. نفت آبادان در دقیقه56 توسط فونیکه‌سی و از روی نقطه پنالتی گل اول خود را زد و البته در دقیقه76 نیز فونیکه‌سی دومین گل خود و تیمش را به ثمر رساند. با وجود این سرمربی راه‌آهن خود را مقصر باخت نمی‌داند و می‌گوید: «راه‌آهن مشکل فنی ندارد و بیشتر روی اشتباهات فردی گل می‌خورد. ما می‌توانستیم در این مسابقه 10-12 گل بزنیم.»

اما تراکتورسازی در خانه توانست مس کرمان را با نتیجه 3 بر یک شکست دهد. مردان امیر قلعه‌نویی در دقیقه17 توسط علی علیزاده و در دقیقه21 توسط توزی، بازیکن برزیلی به گل رسیدند. در ادامه مسابقه خطای اسدی روی بازیکن مس برای این تیم یک پنالتی به‌همراه داشت اما این پنالتی را در دقیقه 27 فرزاد حسین‌خانی به گل تبدیل نکرد و توپ برگشتی باعث شد بازیکنان تراکتورسازی دوباره روی بازیکنان مس خطای پنالتی انجام دهند که پنالتی دوم مس را مهرداد پولادی در دقیقه29 به گل تبدیل کرد.

البته تراکتورسازی در دقیقه44 توسط لوپز به گل سوم رسید. این در حالی بود که امیرحسین صادقی، مدافع تراکتورسازی در دقیقه28 از بازی اخراج شد. نیمه دوم این مسابقه گلی نداشت تا مس کرمان با حضور بلاژوویچ با 2 امتیاز قعرنشین جدول باشد.
داماش گیلان که دیروز در بوشهر به مصاف شاهین رفته بود، در دقیقه89 پیروزی را با تساوی عوض کرد. جهانگیر عسگری در دقیقه44 داماش را از حریف پیش انداخت اما در دقایق پایانی منصور تنهایی برای شاهین گل زد تا این مسابقه با تساوی یک بر یک به پایان برسد.

در دیگر مسابقه دیروز فولاد توانست با گل دقیقه56 رضا نوروزی از سد فجرسپاسی بگذرد و بدین‌ترتیب، فولاد که در هفته‌های اخیر نتایج ضعیفی گرفته بود، با این پیروزی از بحران بیرون آمد.

نتایج هفته نهم

راه‌آهن صفر - نفت آبادان 2
تراکتورسازی 3 - مس یک
فولاد یک - فجرسپاسی صفر
پرسپولیس 2 - صبای قم صفر
شاهین یک - داماش یک

کد خبر 147092
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز