سه‌شنبه ۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۷
۰ نفر

حمید ضیایی‌پرور: یک مقام سازمان صدا و سیما از راه‌اندازی سیستم دیجیتال‌ آی‌پی‌تی‌وی در آینده‌ای نزدیک خبر داده است. به گفته دکتر حسن نجفی سولاری سیستم‌ آی‌پی‌تی‌وی در حال برنامه‌ریزی است و از طریق کابل مخابراتی قابل دریافت است.

iptv

این سیستم امکانات متعددی ایجاد می‌کند و مخاطبان علاوه بر شبکه‌های سراسری و استانی، می‌توانند به فیلم‌ها و سریال‌های قدیمی و جدید (ویدئو کلیپ‌ها) دسترسی داشته باشند، بدون اینکه لازم باشد آنها را از سطح شهر تهیه کنند؛ حتی می‌توانند از خدمات اینترنتی این سیستم نیز استفاده کنند.می‌گویند فردی گفت که می‌خواهم با دختر پادشاه ازدواج کنم و 50درصد قضیه نیز به اتمام رسیده است؛ من راضی‌ام فقط مانده پادشاه! برای راه‌اندازی آی پی تی وی در ایران 50 درصد قضیه آماده است:

«فیلم‌ها و سریال‌های قدیمی و جدید». فقط می‌ماند یک خط پرسرعت اینترنت که کاربر بتواند از طریق آن، فیلم‌ها را دریافت کند، البته با شبکه اینترنت فعلی نه تنها فیلم که متن هم به‌راحتی قابل دریافت نیست و گاه یک ای‌میل ساده هم به زحمت باز می‌شود، پروژه فیبرنوری به منازل هم که خدا می‌داند چه زمانی راه‌اندازی می‌شود. فعلا که حتی مناطق مخابراتی که به فیبر نوری مجهز هستند حتی همان اینترنت ساده را نیز نمی‌توانند به منازل ارائه دهند. بر این اساس مشخص نیست این‌ آی‌پی‌تی‌وی ایرانی چگونه می‌خواهد به‌زودی راه‌اندازی شود؟تازه بعد از راه‌اندازی هم اگر قرار باشد کاربر بخت برگشته هزینه‌ای سنگین بابت دانلود و دریافت فیلم‌ها و سریال‌های قدیمی صدا و سیما بپردازد، احتمالا عطایش را به لقایش خواهد بخشید. لطفا همین تلویزیون سنتی را پر محتوا کنید، آی‌پی‌تی‌وی پیشکش!

کد خبر 146851
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز