لندن: یک‌جفت طوطی در انگلیس توانستند سارقان یک‌شرکت را فراری دهند.

par

الویس و شیلا نام این دو طوطی است که سال گذشته به این شرکت آمدند و روز گذشته با تقلید صدای سگ موفق به فراری دادن سارقان شدند. ترووِر بیت 44ساله صاحب این طوطی‌ها در این باره به خبرنگاران گفت: سگ‌ همسایه دیوار به دیوار خانه من در اسپانیا، مدام عوعو می‌کرد و به‌همین خاطر این طوطی‌ها صدای سگ را یاد گرفتند. وی ادامه داد: وقتی به انگلیس آمدم، برای صرفه‌جویی هزینه‌ها، تصمیم گرفتم که این دو طوطی را به‌جای سگ نگهبان به کار بگیرم که همین مسئله به کمکم آمد و باعث فرار کردن سارقان شد. گفته می‌شود که این طوطی‌ها استعداد زیادی در حرف‌زدن دارند و کارشناسان پرندگان قصد دارند نژاد آنها را پرورش دهند.

خودرویی با بیش از 10هزار قطعه فلز قراضه

برلین: چند نفر از اعضای معروف‌ترین شرکت سازنده خودرو در آلمان، به تازگی خودرویی را با قطعه‌فلزهای قراضه کوچک ساختند. این افراد برای ساخت بدنه یک‌مرسدس بنز کلاس SLR300 از بیش از10هزار قطعه فلز قراضه استفاده کردند. در بدنه این خودرو به‌طور واضح می‌توان چرخ‌دنده‌های فلزی از کار افتاده که به‌هم چسبیده‌اند را دید. نخستین مدل از این خودروی کلاسیک در سال 1955عرضه شد که در آن زمان با توانایی حرکت با 280کیلومتر بر ساعت، یک‌مدل فوق‌العاده به‌حساب می‌آمد. پیتر چسیئسکی یکی از سازندگان این خودرو گفت: ما قادریم با ضایعات فلزی هر نوع خودرویی را بازسازی کنیم اما چون این خودرو به‌واقع دارای ویژگی‌های خاصی بود تصمیم گرفتیم که یک‌نمونه از آن را با فلزات قراضه بسازیم.

سنگین‌ترین پیاز جهان

لندن: یک‌ بازنشسته انگلیسی سنگین‌ترین پیاز جهان را به وزن 8کیلوو150گرم از مزرعه خود برداشت کرد. پیتر گلزبروک این بازنشسته 67ساله رکورد جان سیفرد را که پیازی به وزن7کیلو و 495گرم برداشت کرده بود، شکست و نام خود را در کتاب گینس به ثبت رساند. این مرد پیش از این رکورد کاشت سنگین‌ترین سیب‌زمینی، هویج و چغندر را به خود اختصاص داده بود. گلزبروک که برای پرورش این پیاز از مواد خاصی استفاده نکرده همراه با پیازش در نمایشگاه گل‌ و گیاه انگلستان شرکت کرد. در این بین خیلی‌ها با دیدن وی سریع مسیرشان را عوض می‌کردند تا بوی پیاز اذیت‌شان نکند. همچنین باغبانی به‌ نام جان پیرسون با برداشت تره‌فرنگی‌ای به وزن 2/9کیلوگرم رکورد سنگین‌ترین تره‌فرنگی را به‌دست آورد.

به‌ سرقت رفتن گردنبند تایتانیک

کپنهاگ: گردنبند طلای کشف شده از کشتی تایتانیک از نمایشگاهی در دانمارک دزدیده شد. این گردنبند طلا یکی از اجناس با ارزش کشف شده از کشتی تایتانیک است که در نمایشگاه موقتی در پارک تیوولی دانمارک به سرقت رفت و به همین خاطر بین پلیس و مسئولان موزه اختلافات شدیدی شکل گرفته است. این در حالی است که ماموران حفاظتی نمایشگاه اعلام کرده‌اند نه آژیر خطر هنگام سرقت گردنبند به صدا درآمده و نه شیشه ویترینی که گردنبند در آن قرار داشته شکسته شده است. مسئولان دانمارکی برای فردی که بتواند این گردنبند را پیدا کند، جایزه هزار یورویی در نظر گرفته‌اند. البته این گردنبند به ارزش 14هزار یورو بیمه شده است و گفته می‌شود که سارقان به‌دلیل معروف بودن آن نمی‌توانند آن‌را به‌راحتی بفروشند.

کد خبر 146211
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز