همشهری‌آنلاین: سخنگوی وزارت امور خارجه ایران می‌گوید، تهران با هرگونه اقدامی که منجر به نظامی‌شدن فضای بین‌المللی و در نتیجه ایجاد رقابت‌های تسلیحاتی در سطح جهان و منطقه شود، مخالف است

mehmanparast

به گزارش پرس تی‌وی؛ رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد، جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست اصولی تاکید برخلع سلاح و اجتناب از رویکردهای نظامی، هرگونه اقدامی را که منجر به نظامی‌شدن فضای بین‌المللی و در نتیجه ایجاد رقابت‌های تسلیحاتی در سطح جهان و منطقه شود، به زیان جامعه جهانی و امنیت بین المللی دانسته و تقبیح می‌کند.

رامین مهمان‌پرست افزود، ما معتقدیم استقرار بخشی از سامانه موشکی ناتو در ترکیه هیچ کمکی به ثبات و امنیت منطقه و حتی امنیت کشور میزبان نمی‌کند.

وی تاکید کرد، سابقه موضوع نشان می‌دهد که سامانه سپر دفاع موشکی ناتو تداوم همان پروژه مشکوک امریکایی است که مدت‌هاست در اروپای شرقی مورد پیگیری بوده و واشنگتن با عملیاتی‌کردن آن در پوشش ناتو و دادن آدرس غلط برای توجیه استقرار آن در منطقه، همان سیاستی را دنبال می‌کند که در طول جنگ سرد تعقیب می‌شد و سعی می‌کند از این طریق، ضمن تداوم سیاست‌های استکباری، عوامل امنیتی منطقه را در مسیر دلخواه غرب تغییر دهد.

سخنگوی وزارت امورخارجه تصریح کرد، جمهوری اسلامی ایران معتقد است تقویت حضور ناتو در منطقه، خود ایجاد نا امنی است که نتیجه‌ای جز تامین سیطره غرب و تداوم سیاست‌های استعماری آن در بر ندارد.

وی افزود، بر همین اساس از کشورهای دوست و همسایگان خود انتظار می‌رود که هوشیاری بیشتری به خرج داده و با در نظر گرفتن مصالح امنیتی منطقه، زمینه ساز پیشبرد چنین سیاست‌های تنش‌آفرینی که قطعاً پیامدهای پیچیده‌ای در بر خواهد داشت، نشوند.

کد خبر 145074

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز