چهارشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۷
۰ نفر

گروه اجتماعی: با اعلام زمان ثبت‌نام عمره مفرده از پنجشنبه 24 شهریورماه منابع بانکی به خبرنگار همشهری گفتند که به‌منظور جلوگیری از ازدحام در شعبه‌های بانک‌های عامل ثبت‌نام عمره مفرده، افراد می‌توانند قبل از تاریخ 24 شهریور، اقدام به افتتاح حساب به‌نام تک‌تک متقاضیان به مبلغ 800 هزار تومان کنند تا به‌محض شروع فرایند ثبت‌نام بتوانند به‌راحتی و حتی از طریق وب‌سایت اینترنتی بانک‌های عامل، اقدام به ثبت‌نام کنند.

حج

رعایت این توصیه باعث خواهد شد تا از ازدحام در شعبه‌های بانک جلوگیری شده و ثبت‌نام با سهولت بیشتری انجام شود. درعین حال سازمان حج و زیارت در اطلاعیه‌ای با تشریح جزئیات چگونگی ثبت‌نام دوره جدید عمره مفرده اعلام کرد که ثبت‌نام عمومی دوره جدید عمره مفرده از ساعت 8 روز پنجشنبه 24 شهریور ماه جاری در همه شعب بانک‌های ملی و ملت سراسر کشور آغاز می‌شود. مدت زمان ثبت‌نام از 24 شهریور ماه جاری تا پایان وقت اداری روز یکشنبه 24 مهرماه امسال خواهد بود. ثبت‌نام فقط در شعب بانک ملت و ملی به 2 روش حضوری و اینترنتی به آدرس‌های www.bankmellat.ir و www.bmi.ir انجام می‌شود و هر فرد در زمان ثبت‌نام باید اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی را به همراه داشته باشد.

در این اطلاعیه آمده است محدودیتی برای ثبت‌نام افرادی که در ثبت‌نام‌های گذشته شرکت کرده‌اند وجود ندارد و ثبت‌نام شدگان به‌صورت قرعه‌کشی تعیین اولویت می‌شوند. مبلغ علی‌الحساب دریافتی بابت ثبت‌نام برای همه افراد بالای 10سال، 8 میلیون ریال و برای افراد زیر 10سال، 6 میلیون ریال است که هزینه قطعی سفر در زمان تشرف متقاضی تعیین و اعلام می‌شود. همه افرادی که قصد تشرف با یکدیگر را دارند حتما در یک شماره لیست گروه و همزمان در یک بانک ثبت‌نام کنند که در غیر این‌صورت این سازمان تعهدی در اعزام همزمان افراد در یک گروه را ندارد.

حضور اعضای خانواده برای ثبت‌نام اجباری نیست و سرپرست خانواده می‌تواند با در دست داشتن مدارک لازم، برای ثبت‌نام اولیه اقدام کند. به‌منظور رفاه حال متقاضیان، همه شعب بانک ملی و ملت در روز جمعه 25شهریور نیز از متقاضیان ثبت‌نام می‌کند و زمان احتمالی اعزام ثبت‌نام‌های این دوره از سال 93به بعد خواهد بود. برابر ضوابط و مقررات عربستان برای بانوان بدون محرم زیر 45سال متقاضی تشرف روادید عمره صادر نمی‌شود.

کد خبر 145037
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز