جواد نکونام به عنوان نخستین بازیکن ایرانی که به باشگاه‌های فوتبال اسپانیا (لالیگا) پیوسته است، روز جمعه [ششم مرداد] تمرینات خود را با تیم دسته‌اولی "اوساسونا" آغاز کرد.

به گزارش روزنامه‌های ورزشی اسپانیا، نکونام روز پنجشنبه هنگام ورود به شهر "پامپلونا" مرکز ایالت"ناوارا" در شمال اسپانیا که تیم اوساسونا به آن تعلق دارد، به خبرنگاران گفت:" علاقه بسیاری دارم تا تمرینات خود را با این تیم و دوستان جدیدم آغاز کنم."

باشگاه اوساسونا نکونام را چهاردهم تیرماه در مراسمی با حضور "پانچی ایزکو" رییس و "خوانخو لورنزو" مدیر ورزشی باشگاه به عنوان اولین بازیکن خارجی فصل جدید ورزشی خود معرفی کرد.

بنا بر گزارش‌ها، نکونام 25 ساله که پیش از این در باشگاه شارجه‌امارات متحده عربی توپ می‌زد و عضو تیم ملی ایران است، به‌صورت آزاد و به مدت سه سال به اوساسونا پیوسته و مبلغ جذب او از سوی این باشگاه پنج میلیون یورو اعلام شده است.

روزنامه‌های ورزشی "مارکا" و "آس" اسپانیا روز جمعه با چاپ تصاویری از نکونام نوشته‌اند که او با تاخیر ناشی از مشکلات صدور روادید در باشگاه اوساسونا حضور یافت.

بر اساس این گزارش، نکونام که در هتل محل اقامتش با خبرنگاران دیدار کرد، علاقه بسیاری از خود برای آغاز تمرینات و تطابق با تیم جدید، شهر و فرهنگ اسپانیا نشان داد.

به نوشته مارکا، نکونام که فقط به زبان فارسی صحبت می‌کند با کمک مترجم خود گفت : پس از جام جهانی 12 روز استراحت داشته و پس از آن، به تمرین پرداخته است .

وی اطمینان دارد به‌زودی خود را به سطح آمادگی هم تیمی‌های خود در تیم اوساسونا می‌رساند.

تیم اوساسونا که سال آینده در جام قهرمانان اروپا شرکت دارد امروز چهارمین بازی دوستانه خود را برای رسیدن به مرزآمادگی پیش از فصل خود را برابر رنیس در فرانسه انجام می‌دهد.

روزنامه "آس" هم به نقل از نکونام نوشت که او سفر خسته‌کننده ای داشته است اما می‌تواند در این رقابت دوستانه بازی کند و طبق دستور سرمربی عمل خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، نکونام پس از دیدار با خبرنگاران با "خوسه آنخل زیگاندا" سرمربی تیم ملاقات کرد و مقرر شد که او برای انجام بازی دوستانه به فرانسه سفر کند.

آس نوشت: نکونام که اولین بازیکن ایرانی است که در اسپانیا فعالیت خود را آغاز می‌کند، در مورد رقبای تیم اوساسونا در جام قهرمانان اروپا تصریح کرد که برای او این مساله فرقی نمی‌کند بلکه مهم پیروز شدن در برابر آنها است.

روزنامه آس خاطرنشان کرد که نکونام بازیکن خط میانی،25 سال سن،180 سانتیمتر قد و 74 کیلوگرم وزن دارد.

باشگاه اوساسونا نیز در سایت اینترنتی خود با چاپ تصویری از نکونام هنگام ورود به شهر پامپلونا، حضور او را به عنوان تیتر نخست اخبار خود برگزیده و نوشته است:" نکونام حالا در پامپلونا است."
سایت باشگاه همچنین با چاپ متن مصاحبه نکونام با خبرنگاران، به نقل از وی نوشته است:" می‌خواهم برای افتخارآفرینی در باشگاه اوساسونا تلاش کنم و پیروزیهای بزرگی بدست آورم. من همه تلاش خود را در این زمینه بکار خواهم بست."

بر اساس این گزارش، وی در پست هافبک دفاعی بازی خواهد کرد که خودش گفته است بسیار آن را دوست دارد.

نکونام گفت: "من بازیهای لیگ اسپانیا را پیگیری کرده و مسابقات مختلف آن را دیده‌ام. قدرت بازی در مسابقات قهرمانی با اوساسونا به من انگیزه زیادی می‌دهد و این یکی از دلایل اصلی بود که به من برای آمدن به اوساسونا انگیزه داد."

وی افزود:"من همچنین خوشحالم که اولین بازیکن ایرانی هستم که در لیگ اسپانیا بازی می‌کنم."

به گزارش سایت باشگاه، نکونام فکر نمی‌کند در تطبیق دادن خود با ورزش اسپانیا مشکلی داشته باشد. او گفت:"من یک ورزشکار حرفه‌ای هستم و تلاش خواهم کرد هر چه زودتر خود را با فوتبال اسپانیا تطبیق دهم."

لورنزو مدیر ورزشی باشگاه هم گفته است که نکونام یک بازیکن بین‌المللی دارای سطح ورزشی خوبی است و برای پرش به لیگی مانند اسپانیا تجربه لازم را دارد.

به عقیده وی، تطبیق نکونام با ورزش اسپانیا به طور طبیعی هزینه‌هایی خواهد داشت اما "مطمئن هستم که او چیزهایی هم دارد که به ما ارایه کند."

کد خبر 1449

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز