همشهری آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر این که رسانه‌ها رکن اصلی در فرهنگ سازی ترافیک هستند، گفت: بدون کمک رسانه‌ها نمی توان نسبت به تغییر رفتارهای نادرست و نهادینه کردن فرهنگ ترافیک اقدام کرد.

سید جعفر تشکری

به گزارش تهران سما به نقل از ستاد خبری چهارمین جشنواره ترافیک و رسانه، مهندس سید جعفر تشکری هاشمی با اعلام این مطلب افزود: شرکت کننده‌های حقیقی در جشنواره ترافیک و رسانه سهم بیشتری از مشارکت کننده‌های حقوقی ایفا کرده اند که این نشان از مسئولیت پذیری بالاتر و علاقه مندی بیشتر آن‌ها به حل این معضل ملی دارد.

وی اضافه کرد: در‌3 دوره گذشته جشنواره رسانه‌های مکتوب سهم بیشتری در این جشنواره داشته‌اند و رسانه‌های دیداری و شنیداری آن طور که باید و شاید از سهم مناسبی در جشنواره‌های گذشته برخوردار نبوده‌اند که امید است تحول جدی در این خصوص اتفاق بیافتد.

معاون شهردار تهران همچنین با بیان این که نهادهای مسئول در ارتباط با نهادینه کردن فرهنگ ترافیک و بهبود رفتارهای ترافیکی سهم قابل توجهی در این جشنواره نداشته‌اند، گفت: دستگاه‌هایی که در فرهنگ سازی ترافیک مسئولیت دارند، نقش خود را به درستی ایفا نکرده اند و جشنواره ترافیک و رسانه فرصت مناسبی است که مسائل و مشکلات حوزه ترافیک با جدیت بیشتری مطرح شده و مورد پیگیری قرار گیرد.

مهندس تشکری هاشمی تصریح کرد: جشنواره ترافیک و رسانه امکانی است که مردم را به مشارکت بطلبیم و از صاحب نظران بخواهیم دیدگاه‌های فرهنگی خود را در این حوزه مطرح کنند، ضمن آن که این جشنواره فرصتی برای اشاعه فرهنگ ترافیک است که ماحصل آن در بهبود رفتارهای ترافیکی مورد استفاده قرار خواهد گرفت .

وی اضافه کرد: جشنواره ترافیک و رسانه این فرصت را فراهم می‌کند که رسانه‌ها و نهادها، فعالیت‌های خود را برای بهبود رفتارهای ترافیکی معرفی کرده و سهم خود را در بهبود رفتارهای ترافیکی و نهادینه کردن فرهنگ ترافیک ایفا کنند.
معاون شهردار تهران تأکید کرد: در این جشنواره رسانه‌ها می‌توانند آن حجم از تولیدات خود را که به موضوع ترافیک اختصاص داده‌اند، ارائه کرده و اعلام کنند در جهت بهبود رفتارهای ترافیکی چه محصولاتی را عرضه داشته‌اند.

وی در پاسخ به این پرسش که به نظر شما رسانه‌ها تا چه حد می‌توانند روند فرهنگ سازی ترافیک را در جامعه تسهیل و تسریع کنند، گفت: ما نمی‌توانیم از مردم بخواهیم که مثلا در دوره‌های آموزشی فرهنگ ترافیک شرکت کنند اما می توانیم آموزه‌های ترافیکی و رفتارهای صحیح ترافیکی را به مردم در حین استراحت، دیدن تلویزیون، شنیدن رادیو، خواندن روزنامه و ... آموزش دهیم و به نحو شایسته با مردم ارتباط برقرار کنیم.

مهندس تشکری هاشمی تاکید کرد: اگر بخواهیم رفتاری تبدیل به فرهنگ شود باید مکررا آن را تکرار کنیم تا با زندگی مردم عجین شود، چرا که در غیر این صورت به صرف برگزاری یک دوره آموزشی و کسب یک گواهی نامه موفق نمی‌شویم.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان خاطرنشان کرد: رسانه‌ها رکن اصلی در فرهنگ سازی ترافیک هستند و بدون کمک رسانه‌ها نمی‌توان نسبت به تغییر رفتارهای نادرست و نهادینه کردن فرهنگ ترافیک اقدام کرد.

کد خبر 144850
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز