شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۸:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاه آثار هنرمندان خودآموخته از امروز 12 شهریور ماه در گالری دی برپا می‌شود.

به گزارش ایسنا، نخستین جشنواره هنرمندان خودآموخته (هنر خود انگیخته) در آخرین جمعه اردیبهشت ماه سال 88 همزمان در تهران و روستای دریکنده (بابل) برگزار شد و شورای تصمیم‌گیری خانه موزه مکرمه قنبری همان زمان به این نتیجه رسید که به جای برگزاری این جشنواره در سالروز در گذشت این هنرمند، آن را در سالروز تولد مکرمه برگزار کند.

برگزارکنندگان، موضوع جشنواره را فراتر از مکرمه قنبری انتخاب کردند و به تمامی هنرمندان خود آموخته در شاخه‌های مختلف هنری همچون بافندگی، نقاشی، مجسمه‌سازی ، موسیقی و ... اختصاص دادند.

این شورا همان زمان به دلیل حضور پر تعداد هنرمندان خودآموخته در ایران برای شناسایی و معرفی آنان به جامعه هنری، این جشنواره را برنامه‌ریزی و اجرا کرد و پس از آن قرار شد شهریور ماه هرسال نمایشگاهی از آثار برگزیده این هنرمندان را در محل گالری دی (محل دبیرخانه جشنواره هنرمندان خودآموخته) برپا کند.

این بار نیز گالری دی به رسم شهریور ماه هر سال با همکاری انجمن هنرمندان خودآموخته و به منظور حمایت از آنها نمایشگاه آثار این هنرمندان را میزبانی خواهد کرد.

هدف از این نمایشگاه معرفی این هنرمندان گمنام و بی‌ادعا به جامعه هنری است.

امسال انجمن حمایت از هنرمندان خودآموخته تشکیل شده است و قرار است عواید حاصل از این نمایشگاه به انجمن تعلق بگیرد.

این نمایشگاه از 12 تا 17 شهریورماه در گالری دی به نشانی پایین‌تر از فرهنگسرای نیاوران، ابتدای پاسداران،تنگستان چهارم، کوچه ناز 1، بن‌بست ترانه، پلاک 3 برپا می‌شود.

 

کد خبر 144602
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز