گویا مسئولان مس کرمان عجله زیادی برای برکناری صمد مرفاوی داشتند که بلافاصله با استعفای شفاهی او موافقت کردند.

بلازویج

مسئولان مس به‌دنبال مربی جدید هستند و جدی‌ترین گزینه آنها میروسلاو بلاژویچ سرمربی سابق تیم ملی ایران است. در این میان رئیس سازمان لیگ اعلام کرده که استعفای شفاهی مرفاوی قابل‌قبول نیست و باشگاه مس نمی‌تواند با استناد به حرف‌های مرفاوی مربی دیگری را جایگزین او کند. عبدالرضا داوری رئیس هیأت‌مدیره مس اما در این مورد می‌گوید: «ما برای کار خودمان یک استدلال حقوقی داشتیم. ماده 1275 قانون مدنی تاکید دارد که اقرار شفاهی در رسانه‌های جمعی مصداق کتبی‌شدن آن مسئله است و با استناد به این موضوع استعفای مرفاوی را پذیرفتیم. ما بدون پایه کاری انجام نمی‌دهیم، عزیز محمدی می‌تواند همه چیز را به باشگاه مس مکتوب بگوید تا ما هم جوابش را بدهیم.»

مذاکرات تلفنی

حمید حاج اسماعیل‌زاده 2روز پیش از طرف اعضای هیأت‌مدیره باشگاه مس به‌عنوان مدیرعامل جدید جایگزین نژادزمانی شد.این در حالی است که می‌گویند سعد محمدی مدیرعامل شرکت صنایع ملی مس ایران به‌دلیل سفر به خارج از ایران، در جریان انتخاب مدیرعامل باشگاه مس کرمان قرار نداشته و در این زمینه با داوری رئیس هیأت‌مدیره اختلاف دارد.با این حال حاج اسماعیل‌زاده به‌عنوان مدیرعامل جدید انتخاب شده و در این مورد می‌گوید:«بنده حکم قانونی‌ام را دریافت کرده‌ام و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.» او تمایل ندارد در مورد وضعیت مرفاوی به‌صورت شفاف حرف بزند و فقط به گفتن این جمله بسنده می‌کند؛ «باید به هر طریقی که شده با ایشان به توافق برسیم تا وضعیتش مشخص شود.» حاج اسماعیل‌زاده در پاسخ به این سؤال که آیا امکان بازگشت مرفاوی وجود دارد، باز هم مبهم حرف می‌زند:«ایشان استعفا داده و باید جلسه‌ای با این مربی برگزار کنیم.»league profile

مدیرعامل مس اما در مورد بحث حضور بلاژویچ در این تیم به‌صورت شفاف حرف می‌زند:«این مربی هنوز به ایران نیامده ولی در حال مذاکره با او هستیم و به نتایجی هم رسیده‌ایم. البته هنوز هیچ‌چیز به‌طور قاطع مشخص نیست و مذاکرات ما به‌صورت تلفنی ادامه دارد.ما می‌خواهیم همه چیز قطعی شود و سپس بلاژویچ به ایران بیاید.»او در پاسخ به این سؤال که آیا در مورد مسائل مالی با او به توافق رسیده‌اید تاکید می‌کند:«بحث و اختلاف در مورد مسائل مالی ادامه دارد و ما با توجه به رعایت سقف قرارداد و همچنین بودجه باشگاه، محدودیت‌هایی داریم.با این حال فکر می‌کنم تا 24 ساعت آینده همه چیز مشخص شود.» واحدی یکی از اعضای هیأت‌مدیره باشگاه مس اما روز گذشته در گفت‌وگو با فارس از توافق این باشگاه با بلاژویچ خبر داد و گفت:« با او به توافق اولیه رسیده‌ایم. قرار است بلاژویچ به ایران بیاید و بعد از مذاکره حضوری و امضای قرارداد، تیم را که در کرج اردو زده تحویل بگیرد. او مطالعاتی در مورد مس و شهر کرمان انجام داده و حتی بازیکنان تیم و آنهایی که از فصل گذشته در تیم ما باقی مانده‌اند را می‌شناسد. خودش این موضوع را به ما اطلاع داد و برای حضور در مس ابراز تمایل کرد.»رئیس هیأت‌مدیره مس هم با گفتن این جملات حضور بلاژویچ را در این تیم قطعی می‌داند:« او یکی از مربیان طراز اول جهان است و شخصیت و اقتدار مدیریتی‌اش می‌تواند به مس کمک کند.امیدوارم بلاژویچ با مدیریت خود مشکلات ما را مرتفع کند.» تمرینات مس فعلا بر عهده نکوولیچ است.

شرفی - بلاژویچ

در شهریور 1380 بحث انتخاب دستیار ایرانی برای بلاژویچ در تیم ملی ایران داغ بود.او اگر چه در کنارش دستیار خوبی مانند برانکو ایوانکوویچ را می‌دید اما فدراسیون وقت می‌خواست یک مربی ایرانی با تجربه را در کنار او قرار دهد و اصغر شرفی گزینه اول رئیس وقت فدراسیون فوتبال‌ بود.شرفی در آن سال‌ها سرمربی برق شیراز بود و مسئولان فدراسیون به‌دلیل اعتراض‌های شدید او به داوری و مسائل دیگر، از انتخاب این مربی منصرف شدند. اگر چه در نهایت مربی ایرانی به کادر فنی بلاژویچ اضافه نشد اما بعد از 10 سال به‌نظر می‌رسد که شرفی و بلاژویچ قرار است دوباره همدیگر را در کرمان ملاقات کنند. شرفی جزو معدود حامیان چیرو در آن زمان بود که حالا سرمربی مس سرچشمه شده است.

کد خبر 144321
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز