مجموع نظرات: ۰
شنبه ۷ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۹:۲۵
۰ نفر

گروه شهری: به دنبال آنکه شورای عالی استانها در سی و هشتمین جلسه خود طرح تامین منابع مالی برای تملک واحدهایی که در مسیر طرحهای دولتی قراردارند را به تصویب رساند از ابوالقاسم وحدتی اصل قائم مقام معاون شهرسازی شهرداری تهران در مورد تعیین تکلیف اینگونه املاک سئوال کردیم.

وی گفت: بر اساس قانون اگر تا 5 سال از مدت خریداری املاک واقع در طرح بگذرد شهرداری به مردم اجازه ساخت و ساز می دهد.

وی ازمشکلات عدیده ای که صاحبان این گونه املاک با آن دست به گریبان اند سخن گفت و افزود: براساس قانون دستگاه های دولتی پس از گذشت 5 سال اگراقدامی بابت خرید املاک واقع در طرح های بهداشتی و آموزشی و ...نکنند مالک می تواند با مراجعه به شهرداری تقاضای پروانه ساخت نماید.

وی گفت: قبلا بر اساس بخشنامه ابلاغ شده شهرداری تنها اجازه واگذاری 120 درصد تراکم به صاحبان این گونه املاک راداشت اما اخیرا مقرر شده صاحبان املاک واقع در طرح ها که سالهاست درسرگردانی به سرمی برند و دولت اقدامی برای تملک املاک آنها نکرده مشمول تراکم مجازهمانند پلاکهای همجوار خود باشند.

وحدتی اصل همچنین خبر داد: براساس طرح جامع شهر تهران وبه منظور جلوگیری از ضایع شدن حق شهروندان هیچ ملکی در شهر تهران به دلیل واقع شدن درطرح دچار مشکل نخواهد شد.

وی درتوضیح این مطلب گفت: براساس طرح جامع ، شهرتهران به چهار پهنه مسکونی ، کاروفعالیت، حفاظتی و مختلط تقسیم شده است لذا مثلا آموزش و پرورش برای ساخت مراکز آموزشی در پهنه های مشخص با اولویتهای تعیین شده می توانند اقدام به خریداری املاک نمایند درغیر این صورت اجازه نخواهند داشت هیچ ملکی را دچار مشکل ساخته و دست شهروندان را در هرگونه تحرکی اعم از ساخت و ساز، خرید و فروش و یا نقل وانتقال ببندند.

کد خبر 14412

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز