گروه بین‌الملل: در آستانه روز جهانی قدس رژیم صهیونیستی حملات خود را به نوار غزه شدت بخشیده است.

غزه

درحالی‌که غزه در طول روزهای گذشته شاهد حملات مختلف نظامیان رژیم بوده است بامداد روز گذشته حمله هوایی جنگنده‌های این رژیم شهادت یک مبارز فلسطینی را به‌دنبال داشت. شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی تایید کرد که در این حمله که پیش از سحرگاه روز چهارشنبه‌صورت گرفت یکی از رهبرانشان به نام اسماعیل الاسمر 34 ساله شهید و 2 مبارز دیگر زخمی شدند.به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، هواپیماهای جنگی رژیم صهیونیستی یک دستگاه خودروی غیرنظامی را در محله تل‌السلطان واقع در غرب رفح هدف قرار دادند که بر اثر آن اسماعیل الاسمر از فرماندهان برجسته گروهان‌های قدس به شهادت رسید و 2 نفر دیگر هم زخمی شدند.

این گروهان‌ها ضمن تایید خبر شهادت الاسمر، هشدار دادند که به این اقدام تروریستی پاسخی کوبنده خواهند داد. جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد که این اقدام تروریستی و دیگر تجاوزات اسرائیل علیه ملت فلسطین را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت. از سوی دیگر، یکی از رهبران این جنبش روز گذشته در مصاحبه با رادیو الاقصی تأکید کرد: این جنایت نشان می‌دهد که دشمن صهیونیستی فقط زبان خونریزی و تروریسم را می‌فهمد. به گزارش آسوشیتدپرس، مقام‌های رژیم صهیونیستی با نگرانی از انتقام نیروهای مبارز فلسطینی، نیروهای پشتیبانی به منطقه مرزی به نوار غزه اعزام کرده‌اند. همچنین مقام‌های این رژیم مجبور به لغو یک جشنواره در شهر جنوبی عسقلان شده‌اند.

تلاش رژیم صهیونیستی برای پنهان کردن مشکلات خود

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان هدف رژیم صهیونیستی از تشدید اقدامات تجاوزکارانه در مناطق فلسطینی را منحرف کردن نگاه‌ها از مشکلات داخلی خود دانست. وی با اشاره به حملات اخیر رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل تلاش می‌کند که با جنجال آفرینی در نوار غزه نگاه‌ها را به سوی خارج منحرف کند.

کد خبر 143981
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز