سه‌شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۳
۰ نفر

تظاهرات و اعتصاب گسترده مردم مصر در مقابل منزل سفیر رژیم صهیونیستی در قاهره، روز گذشته برای دومین روز متوالی ادامه یافت.

egypt israel

 به گزارش خبرگزاری رویترز، صدها نفر از مردم مصر در اعتراض به کشته شدن 5 نظامی مصری در تیراندازی نیروهای رژیم صهیونیستی به سوی آنان در منطقه مرزی سینا، به تجمع اعتراض آمیز خود در مقابل منزل سفیر این رژیم در کوی المعادی قاهره ادامه دادند.

معترضان در پاسخ به این اقدام، خواستار تعطیلی سفارت رژیم صهیونیستی، اخراج سفیر و نیز قطع تمامی روابط دیپلماتیک و اقتصادی با این رژیم هستند. از سوی دیگر، جفری فلتمن معاون خاورمیانه‌ای وزیر خارجه آمریکا در دیدار با محمد عمرو وزیر خارجه مصر، روابط قاهره و تل آویو را بررسی کرده و موضع مصر درباره ضرورت انجام تحقیقات در این زمینه را تایید کرد.

فلتمن که پس از دیدار با مقام‌های مصری عازم اراضی اشغالی شد، بر ضرورت همکاری مشترک میان قاهره و تل‌آویو به‌منظور دستیابی به راه حلی مناسب برای بحران جاری تاکید کرد. همزمان با این تظاهرات‌ها، تظاهرات دیگری نیز در مقابل کنسولگری رژیم صهیونیستی در شهر اسکندریه در شمال مصر برگزار شد. معترضان مصری با سردادن شعارهایی در محکومیت اسرائیل و سیاست‌های آن، خواستار اخراج سفیر این رژیم و قطع روابط با آن شدند.

این درحالی است که شماری از معترضان سعی داشتند وارد ساختمان سفارت شوند اما نیروهای امنیتی مانع از این اقدام شدند و در مقابل، اقدام به سوزاندن پرچم این رژیم کردند. تنش میان مصر و رژیم صهیونیستی زمانی آغاز شد که نیروهای این رژیم به بهانه تعقیب افرادی مسلح، به سوی نظامیان مصری در شبه جزیره سینا آتش گشودند و 5 نفر از آنان را کشتند. مقام‌های این رژیم هرچند از این اقدام ابراز تأسف کرده‌اند اما در مقابل، مقام‌های مصری آن را ناکافی دانسته‌اند.

کد خبر 143906
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز