دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۹
۰ نفر

گروه اجتماعی: وزارت علوم برای اعطای بورسیه تحصیلی به متقاضیان ادامه تحصیل در ایران از کشورهای همسایه کنکور برگزار می‌کند.

کلاس

مدیرکل دانشجویان داخل وزارت علوم در این باره گفت: براساس مصوبه شورای بورس دانشجویان غیر‌ایرانی، هیاتی از وزارت علوم به کشورهایی که بیشترین داوطلبان متقاضی ادامه تحصیل در ایران را دارند اعزام می‌شود تا با برگزاری آزمون در این کشورها، بهترین دانشجویان برای تحصیل در ایران انتخاب شوند.

مجتبی بذر‌افشان با بیان اینکه شیوه‌نامه برگزاری آزمون در کشورهایی که بیشترین آمار تقاضای بورسیه در ایران را دارند تدوین شده، اظهار کرد: این شیوه‌نامه از طریق وزارت امور خارجه به سفارتخانه‌ها ارسال شده و درصورت فراهم بودن شرایط لازم در آن کشورها، آزمون بورسیه در آن کشورها برگزار می‌شود.

به گفته وی، افغانستان بیشترین متقاضی تحصیل در ایران را دارد و آزمون اعطای بورسیه دانشگاه‌های وزارتخانه‌های علوم و بهداشت به داوطلبان افغانی 15 شهریور‌ماه در چند شهر این کشور با حضور هیات ایرانی برگزار می‌شود، ثبت‌نام این آزمون از 21 مرداد ماه در کابل، مزار شریف، هرات، بامیان، جلال آباد و قندهار آغاز شده و تا 4 شهریور‌ماه ادامه دارد.

بذر‌افشان با بیان اینکه این آزمون در وزارت علوم در مقاطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد برگزار می‌شود، اعلام کرد: برای پذیرش دانشجوی بورسیه کارشناسی و کارشناسی‌ارشد در وزارت علوم افزون بر برگزاری آزمون، مصاحبه نیز گرفته می‌شود ولی برای پذیرش دانشجوی بورسیه مقطع دکترا فقط مصاحبه با داوطلبان ملاک پذیرش است.

کد خبر 143208
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز