جمعه ۶ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۸:۵۴
۰ نفر

گروه بین‌الملل: در پی یک روز پرآشوب در لبنان و به ویژه بیروت و شهرک‌های اطراف آن، از روز گذشته آرامش نسبی در این کشور برقرار شد.

این درگیری‌ها روز پنجشنبه نخست در دانشگاه عربی لبنان و طی درگیری میان هواداران جریان المستقبل به ریاست سعد حریری با هواداران جریان حزب‌الله شروع شد که پس از مدت کوتاهی دامنه آن به بیرون از دانشگاه کشیده شد به گونه‌ای که ارتش برای برقراری آرامش مجبور به دخالت گردید.
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، بعد از مقررات منع آمد و شد که ارتش لبنان پنجشنبه شب با هدف کنترل اوضاع امنیتی در شهر بیروت برقرار کرد، این شهر شب نسبتاً آرامی‌را سپری کرد.
اعلام مقررات منع آمد و شد در این شهر بعد از استقرار گسترده نیروهای ارتش در بیروت و به ویژه در مناطق متشنج این شهر صورت گرفت.
 به گزارش روزنامه السفیر لبنان در درگیری‌های روز پنجشنبه که به جنوب بیروت در مناطق سنی و شیعه نشین روبه مناطق کولا، قصص، مار الیاس و راس‌النبع نیز کشیده شد، 4 نفر کشته و افزون بر160 نفر زخمی‌شدند. در این درگیری‌ها همچنین 13 نظامی‌نیز زخمی‌ شدند.
در پی این درگیری‌ها، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان خواستار خویشتن‌داری مردم و خروج آنها از خیابان‌ها شد.
نصرالله در گفتگوی تلفنی با شبکه تلویزیونی المنار همچنین خواستار روشن شدن هویت تک‌تیراندازها و تحویل آنها به دستگاه قضایی شد. وی افزود: کسی که سلاح به روی برادر لبنانی خود می‌کشد، اسرائیلی است نه لبنانی.
 وی همچنین طی پیامی‌ به مردم لبنان خواستار خویشتنداری آنان شد و گفت که همه شهروندان لبنانی باید با ارتش و نیروهای انتظامی‌ برای پایان دادن به تنش همکاری کنند. وی در این پیام اظهار داشت خطرناکترین خطری که می‌تواند متوجه لبنان باشد، ایجاد جنگ داخلی است.
در همین حال به گزارش واحد مرکزی خبر روزنامه المستقبل لبنان دیروز از دستگیری دو تک‌تیرانداز در شهر الریاضیه خبر داد. بنابر این گزارش افراد مذکور فعلاً در اختیار دستگاه اطلاعاتی لبنان هستند.
درهمین حال جهت کنترل خشونت‌‌های احتمالی در لبنان مدارس و دانشگاه‌های این کشور تا روز دوشنبه تعطیل اعلام شد.
روز پنجشنبه همچنین جمعی از نیرو‌های ارتش لبنان با ورود به اردوگاه پناهندگان فلسطینی موسوم به عین‌الحلوه در جنوب این کشور با نیرو‌های گروه سلفی و فلسطینی جند‌‌الشام درگیر شدند.  به گزارش ایرنا، این منطقه بارها شاهد ناآرامی‌و وقایع امنیتی بوده و طی آن چندین نفر کشته و زخمی ‌شده‌اند.
کد خبر 14298

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز