مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۶
۰ نفر

گروه شهری: به‌دنبال اظهارات عجیب دبیر شورای‌عالی ترافیک در مورد جمع‌آوری تونل توحید، کارشناسان ترافیک با ابراز تردید در مورد صلاحیت کارشناسی این شورا، طرح موضوعاتی که از حداقل منطق علمی نیز برخوردار نیست، آن هم از جانب دبیر شورای‌عالی ترافیک به‌عنوان مرجع تصمیم‌گیری موضوعات ترافیکی را موجب وهن این نهاد تخصصی دانستند.

تونل توحید

دبیر پیشین شورای‌عالی ترافیک در واکنش به اظهارات دبیر فعلی این شورا مبنی بر برچیده‌شدن تونل توحید به خاطر مشکلات هندسی و ترافیکی، گفت: تونل توحید نه تنها موجب مشکل ترافیکی نشده بلکه باعث شده تاخیر در محورهای انقلاب اسلامی و آزادی به‌شدت کاهش پیدا کند. محمد رئوفی با تأکید بر اینکه کاهش ترافیک در این دو محور کاملاً ملموس است، افزود: این کاهش نتیجه اقدام مثبتی است که به پشتوانه چندین سال کار مطالعاتی و اجرایی به دست آمده و زحمات مسئولان شهری در تونل توحید مورد تایید و تحسین هر کارشناس بی‌‌طرفی است.

از سوی دیگر، مدیر برنامه‌ریزی حمل‌ونقل و ترافیک مرکز مطالعات شهر تهران در این ارتباط گفت: با توجه به اظهارات دبیر شورای‌عالی ترافیک در مورد جمع‌آوری تونل توحید به‌دلیل مشکلات ترافیکی، حتماً فردا نیز می‌گویند ایستگاه‌های متروی تهران به‌دلیل ازدحام بیش از حد جمعیت باید تعطیل ‌‌شوند! امیر روحی با تاکید بر عزم مدیریت شهری در پروژه تونل توحید، اظهار کرد: متخصصان و مهندسان ایرانی به‌رغم تمام پیچیدگی‌های فنی و اجرایی و فراز و نشیب‌های فراوان، یک شاهکار فنی و مهندسی را در عرصه مدیریت شهری خلق کردند.

از طرف دیگر یک کارشناس حمل‌ونقل و ترافیک گفت: دبیر شورای‌عالی ترافیک احتمالاً تونل توحید را با تابلوی راهنمایی یا سرعت‌گیر اشتباه گرفته ‌است که درخصوص برچیده شدن آن چنین سخن به میان آورده است! دکتر بهروز شیرگیر با طرح این پرسش که آیا ایشان در این خصوص تأمل کرده‌اند که حجم عبوری از این تونل به‌عنوان یک شریان اصلی و حیاتی در شبکه ترافیک تهران به کجا هدایت خواهد شد؟ افزود: اگر ایشان بتوانند پاسخ قانع‌کننده‌ای به این پرسش بدهند، می‌شود در مورد برچیده شدن تونل توحید فکر کرد!

کد خبر 142696
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز