دوشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: موسسین جبهه پایداری اعلام کرده‌اند قصد ارایه لیست جداگانه در انتخابات را ندارند، اما رایزنی‌ها ادامه دارد

محمدرضا باهنر پیش از ظهر امروز در نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا احتمال می‌دهید اعضای جبهه پایداری با وجود تمام رایزنی‌ها باز هم در انتخابات لیست جداگانه ارایه کنند؟ اظهارکرد: موسسین جبهه پایداری اعلام کرده اند قصد ارایه لیست جداگانه در انتخابات را ندارند، اما رایزنی‌ها ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وی تصریح کرد: متاسفانه یکی از مشکلات اصولگرایان تفکرات برخی از آنهاست که اصولگرایی را منحصر در خود می‌بیند و از این رو حرکتهای تند و افراطی دارند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی‌،افزود: آنها احساس کردند که هنوز هم می‌تواند چانه زنی کنند حال آن که دوره چاره زنی گذشته است.

وی در خصوص برخورد تند برخی از اصولگرایان با برخی ازاصولگرایان دیگر از جمله خود، گفت: در مجموعه اصولگرایان، نحله‌های فکری مختلفی وجود دارد که نمی‌توان آن را انکار کرد .

باهنر در همین راستا اضافه کرد: یک سوی اصولگرایان اعضای جبهه پایداری هستندکه معتقدند اصولگرایی هرچه ناب تر و البته این افراد تعریف خاص خود را از اصولگرایی دارند و خلوص افراد را نیز تنها از منظر خود و نگاه خود قبول دارند؛ از طرف دیگر کسانی نیز می‌خواهند اصولگرایی را به گونه‌ای تعریف کنند که تمام افراد سیاسی غیر ضد انقلاب در آن جای بگیرند که البته هر دوی این نگاه‌ها غلط است.

رییس جامعه اسلامی‌مهندسی، با بیان اینکه مدتی دنبال این بودیم که اصولگرایی را در چارچوب خاصی تعریف کنیم، گفت: خوشبختانه جامعتین با منشور اصولگرایی فعالیت‌ها و نبایدهای اصولگرایی را تعریف کردند و ما نیز آن را پذیرفتیم .

وی خاطرنشان کرد: بعضی‌ها به اصطلاح شاخص اصولگرایی شان خیلی ریز است، که در نتیجه بسیاری از اصولگرایان در آن جای نخواهند گرفت که اگر این گونه باشد در حال حاضر در مجلس 20 نفر هم اصولگرا نداریم، حال آن که فراکسیون اصولگرایان جمعیتی حدود 200 نفر در خود جای دارد.

باهنر تصریح کرد: این دید بسیار تنگی است که به باهنر اجازه نمی‌دهد در درون دایره اصولگرایی قرار بگیرد و از این رو ما به افراد توصیه می‌کنیم که دیدشان را بازتر کرده و دید و تصورشان را محدود نکند، چرا که هر قدر خود را محدودتر کند به همان میزان در جامعه محدود خواهند شد نه اینکه قدرتمند شوند.

وی در خصوص حضور اصلاح طلبان در عرصه انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی، اظهارداشت: اصلاح طلبان طیف وسیعی هستند که تفکرات مختلفی را شامل می‌شوند ، عده‌ای از آنها معتقدند باید انتخابات را تحریم کرد و عده‌ای می‌گویند ما به هر صورت ممکن در انتخابات شرکت می‌کنیم.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس، اضافه کرد: پیشنهاد من به اصلاح طلبان این است که همانند اصولگرایان یک تعریف جامع از اصلاح طلبی خود ارایه کنندو این همان کاری است که اصولگرایان انجام داده اند.

باهنر تصریح کرد: قطعا اصلاح طلبانی که قانون اساسی را قبول داشته و معتقد به نظام جمهوری اسلامی‌هستند، می‌توانند و باید هم در انتخابات شرکت کنند و اصلا ما از این اصلاح طلبان خواهش می‌کنیم که درانتخابات شرکت کنند.

 

کد خبر 142524
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز