پنجشنبه ۵ بهمن ۱۳۸۵ - ۰۶:۰۳
۰ نفر

گروه شهری: درست سه سال پیش در یکی از روزهای عزاداری ماه محرم، اتفاقی شگفت انگیز افتاد

 هنگامی که عزاداران امام حسین در مسجد ارگ تهران در حال اقامه نماز مغرب و عشاء بودند ناگهان شعله‌های آتش تمام مسجد را فرا گرفت و خیلی زود بسیاری از نماز گزاران در هیاهوی جمعیت و شعله‌های آتش جان سپردند.

 در آنروز با همکاری نهاد ها و سازمانها خیلی زود بسیاری از نمازگزاران مصدوم به بیمارستان انتقال یافتند و با حمایت نهادها ی مختلف از صدمات ناشی از این آتش سوزی نجات یافتند.

از آن سال به بعد هر سال به هنگام فرا رسیدن ماههای عزاداری و سوگواری سالار شهیدان پیام‌ها و هشدار های گوناگونی از مراکز مختلف به هیات های عزاداری اعلام می شود اما به واقع تنها با تکیه به این هشدار های می توان از بروز این حوادث ناگوار جلوگیری کرد. مسلما برای پیشگیری از این اتفاقات باید به فکر راه حل مسئولانه تری بود.

 شهرداری تهران به عنوان اولین متولی شهر تهران در ساماندهی هیات مذهبی در سالهای اخیر به ویژه سال اخیر اقدامات شایسته ای انجام داده است. گویی پس از بروز حادثه ناگوار مسجد ارگ این سازمان تمام همت خود را مصروف پیشگیری از هرگونه اقدام مشابه کرده است.

 شهرداری بنا به رسم معهود سالیان گذشته به تمام هیات های مذهبی توجهی ویژه دارد و ضمن حمایت از آنان و ایجاد زمینه برای فعالیت سازمان یافته امسال با تاکید خاص و قابل توجه تمام هیات‌های مذهبی را ایمن سازی کرده و با ایجاد فضایی مناسب برای آنان نگرانی های فزاینده برای بروز حوادث ناگوار را به حداقل رسانده است.

 اگرچه این اقدامات تا حدودی می تواند آسایش و امنیت عزاداران را فراهم نماید اما نباید فراموش کرد که برای جلوگیری از هر گونه اتفاق به همکاری تمام ارگان ها و سازمانها نیاز است و مسلما شهرداری تهران به تنهایی نمی تواند اقدامی اساسی و تاثیرگذار انجام دهد.

کد خبر 14216

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز