همشهری آنلاین: شهردار تهران با بیان اینکه اتوبان امام علی(ع) تا اتوبان شهید آوینی امتداد خواهد یافت، گفت: با اجرای مطالعات کارشناسانه ایستگاه مترو در خط یک و یا خط شش در ضلع جنوبی حرم حضرت عبدالعظیم احداث می‌شود

قالیباف

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، دکتر محمد باقر قالیباف در مراسم افتتاح 120 پروژه عمرانی ، ترافیکی و امور شهری منطقه 20 ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: امیدواریم همه ما توفیق داشته باشیم که درک درستی از ماه رمضان به دست آوریم چرا که خداوند بستر مناسب را فراهم کرده تا به این وسیله به سمت او حرکت کنیم و باید قدر این لحظات را بدانیم و باید این احساس را داشته باشیم که این سال ، سال آخری است که ما از برکات ماه رمضان برخوردارمی‌شویم و با تمام توان از برکات این ماه عزیز برخوردار شویم و از خداوند بخواهیم ما را یک لحظه به خودمان وانگذارد .

وی در ادامه از شورایاران ، همکاران شهرداری ، مسئولین و روحانیت منطقه 20 برای همکاری همه جانبه در جهت افتتاح 120 پروژه منطقه 20 تشکر کرد.

شهردار تهران با اشاره به خواسته‌های مهم شهردار منطقه 20 مبنی بر این که اتوبان امام علی(ع) به اتوبان شهید آوینی وصل شود تا مردم به سهولت از شمال شهر به جنوب شهر و حرم امام تردد کنند و دیگر درخواست وی مبنی بر احداث ایستگاه مترو در ضلع جنوبی حرم حضرت عبدالعظیم خاطرنشان کرد: چهار سال پیش درخواستهای شهرداری منطقه 20 برای احداث زمین بازی، ایجاد مکانی برای تفکیک زباله و احداث جدول خلاصه می‌شد در حالیکه امروز به حمد الله سقف درخواستها و قیمت آنها بالا رفته و من فکر می‌کنم این دو پروژه 600 میلیارد تومان هزینه در بر خواهد داشت، و من خوشحالم نوع نگاهها عوض شده و توقعات از شهرداری بالا رفته که این امری بسیار مطلوب بوده و ما از آن استقبال می‌کنیم.

قالیباف با بیان اینکه شهرری از دو جهت برای ما ارزشمند است که یکی از آنها وجود حرم حضرت عبدالعظیم (ع) در این منطقه است که شهرری را به یکی از بزرگترین قطبهای مذهبی کشور تبدیل کرده و شیعیان دل در گرو آن دارند و کمک به مردم این منطقه ، کمک به محبان اهل بیت است، افزود: منطقه 20 شهدای زیادی را به انقلاب اسلامی تقدیم کرده و همچنین از این منطقه شخصیت‌های بزرگ ملی، قهرمانان ورزشی ، دینی و فرهنگی برخاسته‌اند.

شهردار تهران با اشاره به سرانه فضای ورزشی منطقه 20 ، که 1/5 متر مربع است و این میزان در مقایسه با نقاط دیگر کشور بسیار عالیست چرا که در خیلی از نقاط کشور سرانه ورزشی سانتی متری است، گفت: سرانه ورزشی مطلوب شهر ری سبب شده که از این منطقه قهرمانان ورزشی زیادی در عرصه‌های ملی و بین المللی به وجود آید.

وی در بحث اجرای پروژه‌های عمرانی، فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد : با توجه به طرح جامع و طرح تفصیلی زمینه‌های خوبی برای پیشرفت منطقه 20 فراهم شده و در این خصوص مهمترین پهنه تجارت جهانی در پایتخت در منطقه 20 و منطقه 16 شهرداری به وجود می‌آید.

اتوبان امام علی

قالیباف با تاکید به اینکه در جنوب شهر با اجرای پروژه‌های بزرگ عمرانی ، فرهنگی و اجتماعی از قبیل احداث بوستان ولایت و ایجاد مهمترین پهنه تجارت جهانی در جنوب شهر، فاصله شمال و جنوب شهر کم تر شده است ، عنوان کرد: با اجرای پروژه تجارت جهانی در جنوب شهر مناطق جنوبی پایتخت به طور اساسی متحول خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به درخواست شهردار منطقه 20 در مورد امتداد اتوبان امام علی به اتوبان شهید آوینی، خاطرنشان کرد: اتوبان امام علی از شمالی‌ترین نقطه یعنی از دارآباد تا جنوبی‌ترین نقطه شهر که ما اتوبان آزادگان را پیش بینی کرده بودیم امتداد می‌یابد ، اما هم اکنون با توجه به درخواست شهردار منطقه 20 این اتوبان تا اتوبان شهید آوینی امتداد خواهد یافت ، البته شهردار منطقه باید مشکل معارض را برای اجرای این پروژه برطرف کند.

شهردار تهران با اشاره به اینکه بیش از 20 سال است که اتوبان امام علی در حال ساخت است، اظهار کرد: هم اکنون این اتوبان تا منطقه 8 امتداد یافته و باید از مناطق 13، 14 ، 15 و 20 عبور کند که برای این اقدام می‌بایست 4 هزار و 300 پلاک مسکونی تملک شود، یعنی به طور واقع ما باید با 13 الی 14 هزار نفر برای تملک به توافق برسیم، که این کار دشوار و پیچیده ای است.

قالیباف در ادامه به احداث پروژه صدر- نیایش اشاره کرد که در شمال تهران به انجام می‌رسد، که 10 کیلومتر برای تونل و 10 کیلومتر برای پل در نظر گرفته شده و پس از پایان آن در جنوب شهر پروژه امام علی(ع) را آغاز می‌کنیم، چرا که در الویت کارهای جنوب شهر امتداد اتوبان امام علی تا اتوبان شهید آوینی را در نظر گرفته‌ایم.

وی در ادامه در مورد احداث ایستگاه مترو در ضلع جنوبی حرم حضرت عبدالعظیم عنوان کرد: باید بررسی‌های لازم صورت گیرد و کار کارشناسانه به انجام رسد اما به طور کل ما در نظر داریم ایستگاه مترو را در ضلع جنوبی حرم حضرت عبدالعظیم ایجاد کنیم تا مردم مجبور نشوند برای آمدن به حرم از دیگر وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند و در این رابطه به طور قطع ایستگاه حرم مطهر در خط 1 و یا خط 6 راه اندازی خواهد شد اما باید در این رابطه مطالعات لازم صورت گیرد.

قالیباف اضافه کرد: خط 6 مترو از محله دولت آباد در منطقه 20 آغاز شده و به شهرک غرب در شهرداری منطقه 2 منتهی می‌شود، و بهره برداری از این خط از جنوب شهر آغاز می‌شود.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: امروز دفاع از انقلاب اسلامی، دفاع از آرمانهای شهدا و امام، تبعیت از ولایت و سرباز ولایی بودن با روشهای استدلالی امکان پذیر نیست ، چرا که ما نباید با روش استدلالی از جامعه، انقلاب و اسلام دفاع کنیم بلکه امروز دلدادگان امام و شهدا کسانی هستند که با روش ثبوتی از انقلاب دفاع می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی پس از گذشت 33 سال باید با کارنامه‌اش از خود دفاع کند و فرق ما با کشورهای غیر اسلامی در این است که آنها پیشرفت را برای رفاه و آسایش می‌خواهند در حالیکه ما پیشرفت را تنها برای رفاه نخواسته وآن را فرصتی برای سیر تعالی و رشد انسان می‌بینیم و در این راه باید نیازهای مادی برطرف شود تا رشد معنوی به وجود آید، افزود: امروز مسوولین، مدیران و تک تک شهروندان باید به این موضوع با تعمق و دقت بیشتر نگاه کنند .

قالیباف اضافه کرد: امروز تنها با دادن شعار مشکلات ما حل نمی‌شود بلکه باید با تلاش و کوشش برخواسته از فرهنگ جهادی و خرد جمعی و داشتن اخلاص، درستی، محبت، عشق، گذشت، رفتار برادرانه مشکلات کشور را مرتفع سازیم.

شهردار تهران با بیان اینکه همه چیز در کشور در حال تغییر است اما باید باورمان شود که سنت های الهی تغییر نمی‌کند، خاطرنشان کرد: امروز در تمامی عرصه‌ها از قبیل مباحث اقتصادی ، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی باید بر لزوم اجرای سنت‌های الهی تاکید کنیم و مطمئن باشیم که در این صورت پیروزی و خیر و برکت در کارهایمان به وجود می‌آید.

وی افزود: امروز در شهرداری نیز باید با تکیه بر سنت‌های الهی کارها را پیش برده تا توفیق یابیم خواست امام و شهدا را به رهبری مقام معظم رهبری پیش بریم.

کد خبر 141789
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز