سه‌شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: منتظر مجوز بانک مرکزی هستیم تا به زودی بیمه نامه نوسانات نرخ ارز را ارائه کنیم.

به گزارش واحد مرکزی خبر،‌ آقای دوست حسینی در نشست خبری مشترک با آقای پیشرو مدیرعامل بانک صنعت و معدن با بیان این که خرید و فروش عادی ارز را انجام نخواهیم داد افزود: فقط در شرایط نوسان نرخ ارز، در بخش تولید، صادرات و همچنین وارداتی که منجر به صادرات می‌شود، تا 25 درصد نوسانات نرخ ارز را بیمه می‌کنیم که در آینده این پوشش بیشتر خواهد شد.

وی اضافه کرد: ایجاد سقف 17 درصدی در ارائه بیمه نامه‌ها و ضمانت نامه‌های اعتباری صادرات، منطبق با سیاست‌های بانک مرکزی از برنامه‌های صندوق ضمانت صادرات ایران است.

دوست حسینی همچنین گفت: در موضوع نرخ انتقال ارز، طرح لیزینگ خارج از کشور و در موضوع اجاره‌های صادراتی نیز محصول جدیدی ارائه کرده‌ایم.

وی با رد ادغام بانک صنعت و معدن و صندوق ضمانت صادرات پس از تشکیل وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: به منظور حمایت از تولید، پیشنهادهایی مبنی بر ادغام صندوق ضمانت صنایع کوچک در صندوق ضمانت صادرات ایران، مطرح شده که در حال بررسی است.

دوست حسینی با بیان اینکه صندوق ضمانت صادرات در حوزه بین‌الملل عملکرد موفقی داشته است، گفت: در تعیین سقف اعتبار برای کشورهای دوست، اسلامی و همسایه، رتبه‌های بهتری در نظر گرفته‌ایم زیرا معتقدیم رتبه‌گذاری در این خصوص تحت تاثیر عوامل سیاسی است.

وی افزود: ایران همواره به تعهدات خود به موقع عمل کرده است اما به دلایل سیاسی و مغرضانه، رتبه ریسک اعتباری ایران را هفت اعلام کرده‌اند.

مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران با بیان اینکه تا پیش از ادغام وزارت صنایع و بازر گانی، بانک توسعه صادرات در 65 درصد موارد، بانک تخصصی برای ما بوده است اضافه کرد: با اجرایی شدن ادغام، بانک تخصصی ما، بانک صنعت و معدن خواهد بود.

نشست خبری مشترک مدیر عامل بانک صنعت و معدن و مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران با موضوع ادغام، حمایت‌های بانکی و پوشش اعتبار صادراتی در ساختمان شماره یک وزارت صنایع و معادن برگزار شد.

کد خبر 141415
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز