گروه شهری: از سوی شهردار تهران فرصت سرمایه‌گذاری در مناطق مرکز شهر 3 هزار میلیارد تومان تخمین زده شد.

معماری شهر

محمدباقر قالیباف، شهردار تهران دیروز در مراسم افتتاح 110 پروژه عمرانی، ترافیکی، امور شهری و فرهنگی شهرداری منطقه 12 گفت: در طرح تفصیلی جدید تهران بر موضوع احیای کارکرد مسکونی نقاط مرکزی شهر به‌عنوان هویت اصلی این بخش از شهر تهران تاکید شده است. وی ابراز اطمینان کرد تا 5‌سال آینده حتما منطقه 12 شرایط کاملا متفاوتی خواهد داشت و در این باره با سازمان میراث فرهنگی نیز توافقات لازم انجام شده و انگیزه ساخت و ساز نیز فراهم شده است و حتما این کار با جدیت صورت می‌گیرد.

به گفته قالیباف در همه شهرهای دنیا وقتی به‌سمت مرکز شهر حرکت می‌کنیم ارزش‌های مادی و معنوی رو به افزایش است، اما در تهران هرچه از مرکز شهر فاصله می‌گیریم شاهد افزایش ارزش می‌شویم که باید برای آن تدبیرکرد. به همین دلیل وی از اندیشیدن تمهیداتی در طرح تفصیلی شهر تهران سخن گفت که با فراهم شدن ظرفیت‌های سکونت به این بخش از شهر فرصت 3 هزارمیلیاردتومان سرمایه‌گذاری درمنطقه 12به‌وجود می‌آید.

شهردار تهران خواستار آن شد با توجه به‌ مراکز فرهنگی بزرگی که در منطقه 12وجود داردکلیه صنوف و تجار دست به دست هم دهند تا هویت ملی و مذهبی منطقه 12 به آن بازگردانده شود تا تبدیل به محیطی دلنشین برای زندگی شود. قالیباف در ادامه خاطرنشان کرد:

با وجود آنکه در منطقه 12 مراکز بزرگ فرهنگی، مساجد و حوزه‌های تربیتی وجود دارد اما محلات آسیب‌پذیر بزرگی نیز به‌ویژه در بافت فرسوده آن وجود دارند که آسیب‌های اجتماعی بسیاری در آن به‌چشم می‌خورد. قالیباف تاکید کرد: مهم‌ترین وظیفه ما این است که به هر قیمتی شده بافت‌های فرسوده این منطقه را اصلاح کنیم و حیات درست و پاک را به محلات آن بازگردانیم، اما باید به این نکته نیز توجه داشت که در رویکرد ما محوریت با انسان است؛ بنابراین تاکید ما ممانعت از ورود خودروهای شخصی به شکل بی‌رویه در این منطقه است.

راه‌اندازی قطار تفریحی در محدوده بازار

شهردار تهران دیروز پس از پایان سخنرانی‌اش در مراسم افتتاح 110 پروژه عمرانی، ترافیکی و فرهنگی در منطقه 12 با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تا پایان سال نخستین خط قطار تفریحی در منطقه 12 راه‌اندازی می‌شود که قطاری سبک و رایگان است و در محدوده بازار تردد می‌کند. وی با بیان اینکه برداشت راه‌اندازی تراموا در منطقه 12 برداشت غلطی است تاکید کرد: به هیچ عنوان تراموا در تهران نخواهیم داشت.

قالیباف اظهار کرد: اینکه مرکز شهر را از ورود خودروهای شخصی تخلیه کنیم از سیاست‌های اصلی ماست. شهردار تهران در مورد توسعه دوچرخه سواری در تهران نیز اظهار کرد: امسال توسعه فرهنگ استفاده از دوچرخه در مسیرهای شرقی و غربی تهران در دستور کار است که منطقه 12 در اولویت این مناطق است و اقدامات مربوط به آن درحال انجام است.

کد خبر 141080
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز