چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۳
۰ نفر

زهرا لطفی * چهارمین جشنواره بین‌المللی در انتظار ‏صبح با محوریت امام موعود(عج) و مشتمل بر بخش‌های مختلف طراحی پوستر، طراحی لوگوتایپ، نقاشی، نمایشنامه‌نویسی ‏کوتاه و معرق که در سالن اجتماعات دانشگاه سوره گشایش یافته است.

imam zaman

مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره فرهنگی و هنری تبیین و توسعه فرهنگ مهدویت و انتظار، زمینه‌سازی ظهور ‏منجی عالم بشریت با استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری، خلق و تولید آثار فرهنگی و هنری در زمینه ‏فرهنگ مهدویت و معرفی آنها در سطح کشور و جهان، معرفی و تشویق استعدادها و آثار ارزشمند هنرمندان ‏با موضوع امام موعود(عج) و تاکید ویژه بر رشد کمی رشته‌های هنری با تکیه بر ارزش‌های دینی و فرهنگ اسلامی است.

در این دوره بیش از 900 اثر هنری با موضوع مهدویت از هنرمندان داخلی در بخش‌های پوستر، لوگو، نمایشنامه و معرق توسط دبیرخانه جشنواره دریافت شد که 8 اثر نیز با نگاه به موضوع مهدویت و امام موعود(عج) از کشورهای بوسنی و هرزگوین، مجارستان و سوئیس در رشته‌های پوستر و لوگو بود. امسال استقبال از چهارمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری در انتظار صبح، بیش از دوره‌های گذشته بود به‌طوری که 300 اثر بیشتر از دوره قبل به دبیرخانه رسید. بیشتر رشته‌ها مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند و داوری آثار معرق و نمایشنامه‌نویسی نیز توسط هیات داوران انجام شده و آثار راه‌یافته به جشنواره، تا 6 مرداد ماه در معرض دید عموم قرار می‌گیرد، همچنین اسامی آثار راه‌یافته به جشنواره نیز در پایگاه اطلاع‌رسانی این مرکز منتشر خواهد شد.

ضمن آنکه از میان این آثار به 3نفر به‌عنوان برگزیده به‌ترتیب 900 دلار، 700 دلار و 500 دلار اهدا می‌شود و از 5هنرمند نیز تقدیر خواهد شد. در بخش‌های جنبی امامت در قرآن نیز با نگاه ویژه به آیه ‏تطهیر و آیه مودت در رشته‌های قلمزنی، نقاشی، طراحی پوستر، طراحی ‏لوگوتایپ برگزار می‌شود و جوایز نفرات برگزیده این بخش هم نیم سکه بهار آزادی و یک دوره کتاب است‎. برگزاری کارگاه تخصصی آموزش نقاشی با موضوع جشنواره، همزمان با برپایی نمایشگاه آثار برگزیده از دیگر بخش‌های این دوره از جشنواره است.

هرچند در این دوره شیعیان در کشورهای اسلامی برای برگزاری رقابت شعر با موضوع امام موعود(عج) ابراز علاقه‌مندی کرده‌اند و علاقه این افراد بارها مسئولان برگزاری را به افزودن رشته شعر و ادبیات به جشنواره در انتظار صبح ترغیب کرد اما به‌نظر می‌رسد از آنجا که دانشگاه سوره یک مرکز آموزش هنری است، امکان این کار فراهم نیست. ما خواستار حمایت بیشتر مسئولان فرهنگی از این رویداد هنری هستیم، چرا که درصورت حمایت و داشتن امکانات بیشتر می‌توان بخش بین‌الملل جشنواره را تقویت کرد و این امر به جهانی شدن مفهوم مهدویت کمک بسیار خواهد کرد.

* دبیر چهارمین جشنواره در انتظار صبح

کد خبر 140323
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز