دادستان کل کشور در کنفرانس خبری روز گذشته خود از دستگیری چند تن دیگر از افراد نزدیک به دولت موسوم به جریان انحرافی در کشور خبر داد.

ejei

به گزارش مهر، غلامحسین محسنی اژه‌ای گفت: این افراد طی یک ماه گذشته بازداشت شده‌اند. وی با تأکید بر اینکه در رسیدگی به جرائم این افراد، ماهیت و خاستگاه جریان انحرافی دخالتی در امر قضاوت ندارد، افزود: افرادی که دستگیر شده‌اند علاوه بر اتهامات مالی و اخلاقی، دارای اتهامات امنیتی نیز هستند. وی تصریح کرد: در اتهامات برخی از این افراد، مسائل امنیتی نیز مطرح است. این در حالی است که فرمانده سپاه در مصاحبه چند روز قبل خود با مهر جریان انحرافی را از اتهامات امنیتی مبرا دانسته بود.

دادستان کل کشور گفت: هیچ‌گونه خط قرمزی در برخورد با جریان انحرافی در کشور وجود ندارد. سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه این قوه عمل به قانون را تخطئه نمی‌کند گفت: اگر امروز نیروی انتظامی به وظیفه خود عمل می‌کند باید در این مسیر یاری شود و اگر خلافی نیز انجام شد باید آن را پیگیری کرد. وی افزود: وظیفه قوه قضاییه، نیروی انتظامی و مردم است که بر چگونگی استفاده از ماهواره نظارت کنند. اژه‌ای با بیان اینکه هیچ‌کس از مسائل خلاف اخلاق دفاع نمی‌کند، گفت: اگر افراد قلیلی پیدا می‌شوند که اخلاق عمومی را جریحه دار می‌کنند باید برخورد فرهنگی و ایجابی با آنان کرد. محسنی اژه‌ای در مورد آخرین وضعیت پرونده خمینی شهر و کاشمر گفت:

در پرونده خمینی شهر تعدادی از متهمان در روزهای اول دستگیر و تعدادی هم که فراری بودند بازداشت شدند ولی برخی هنوز فراری هستند، بعضی از متهمین هم برایشان کیفرخواست صادر و تعدادی هم پرونده‌شان تکمیل شده است اما بخشی از پرونده که مربوط به افراد فراری است همچنان مفتوح است. سخنگوی قوه قضاییه با انتقاد از انتشار برخی از اخبار التهاب آفرین در جامعه گفت: برخی اخبار که در صفحات حوادث منتشر می‌شود خبرهایی دروغ است یا مربوط به سال‌ها پیش می‌شود که برخی از رسانه‌ها با بزرگنمایی سبب ناامن جلوه دادن جامعه می‌شوند. اژه‌ای در مورد ارتباط برخی از مدیران دستگیر شده در استانداری تهران با پرونده بیمه گفت: این افراد دلال‌هایی بودند که با پرونده بیمه ارتباط داشتند و هم‌اکنون بازداشت شده‌اند. سخنگوی دستگاه قضا در مورد دستگیری رئیس موزه ملی و معاون صنایع‌دستی گفت: افرادی از این سازمان و موزه دستگیر شده‌اند.

کد خبر 140119

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز