دوشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک کارشناس هنری از دانشگاه آکسفورد یکی از نقاشی‌های میکل آنژ را شناسایی کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه ایندیپندنت، ماه گذشته آنتونیو فورسلینو، کارشناس هنری، متوجه شد که نقاشی که یک خانواده‌ی ثروتمند نیویورکی پشت کاناپه‌ خود پنهان کرده‌اند متعلق به میکل آنژ، استاد نقاشی دوره‌ رنسانس ایتالیا است.

وی اکنون به‌ صورت رسمی اعلام کرده است که این فرضیه ثابت شده و این شاهکار واقعا متعلق به خالق مجسمه‌ "داوود" است.

فورسلینو با استفاده از امکانات تحقیقاتی که دانشگاه آکسفورد در اختیارش گذاشته بود‌، موفق شد این شاهکار میکل آنژ را شناسایی کند.

پیش از این تصور می‌شد "تصلیب مسیح با مریم مقدس،‌ سن جان و دو فرشته‌ گریان" یکی از کارهای مارسلو ونوستی از نقاشان هم عصر میکل آنژ است.

فورسلینو  که از اشعه مادون قرمز برای کارشناسی این اثر استفاده کرده‌، درباره‌ شناسایی این شاهکار هنری گفت:‌ شما بلافاصله تفاوت بین این اثر و کارهای ونوستی را متوجه می‌شوید.

هیچ‌کس جز میکل آنژ نمی‌توانست چنین شاهکاری خلق کند.

وی افزود: بدن مسیح به‌طرز کاملا متفاوتی کشیده شده است و مدل‌برداری آن قوی‌تر ‌، و نقاشی و حالت‌های چهره کاملا روشن می‌کند که این اثری از یک هنرمند بسیار بزرگتر است.

حراجی ساتبی در دهه‌ 1930 این نقاشی را به‌عنوان یکی از آثار ونوستی به معرض فروش گذاشت.

میکل ‌آنژ بوناروتی نقاش، مجسمه‌ساز، معمار و شاعر برجسته‌ ایتالیایی بود. وی متولد 6 مارس 1475 در توسکانا بود.

میکل آنژ یکی از هنرمندان نابغه‌ تاریخ و معروفترین چهره‌ رنسانس ایتالیا است.

وی در تاریخ 18 فوریه سال 1564در رم درگذشت. معروف است که او در طول حیات خود با تمام پاپ‌های دوره رنسانس همکاری داشته است.

تزیین چهارساله‌ کلیسای سیکستین و نقاشی 800 متر مربع دیوارهای این کلیسا امروز شاهکاری به‌جا مانده از وی به‌شمار می‌روند. طراحی میدان کاپیتول - مقر سنای شهر رم - نیز از کارهای او است.

میکل آنژ در سال 1546 میلادی به درخواست پاپ پل سوم احداث کلیسای سن پیترو که عملیات اجرایی آن 32 سال پیش از این تاریخ با مرگ برامانته، معمار اولیه‌ی آن متوقف شده بود، را عهده‌دار شد و گنبد فوق‌العاده‌ی آن به ارتفاع 136 متر را طراحی کرد.

از میکل‌آنژ آثار بسیاری باقی مانده که نشانه نبوغ فوق‌العاده این هنرمند بی‌نظیر است، بعضی از این آثار به‌جا مانده "مادونا روی پله"، "جنگ دو پیکر"، تندیس "داوود"، مجسمه‌ای برای مقبره‌ پاپ، نقاشی سقف کلیسای سیکستینی، و نقاشی "صحنه رستاخیز" هستند.

 

کد خبر 140056

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز