دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۹:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک سرنشین هواپیمای شرکت هوایی کانتاس به دلیل پوشیدن تی‌شرتی که عبارت ضد جورج بوش رییس جمهوری آمریکا بر آن حک شده بود،از پرواز منع شد.

به گزارش بی.بی.سی، آلن جانسون که از پرواز با این هواپیما منع شده گفته است که علیه این اقدام شرکت کانتاس اقدامی قانونی انجام خواهد داد.

این متخصص 55 ساله رایانه پیش از این و به هنگام پرواز با یکی دیگر از هواپیما‌های شرکت کانتاس در ماه دسامبر 2006 نیز با مشکلاتی مواجه شده بود. اما این بار او پیش از سوار شدن به هواپیمایی در فرودگاه ملبورن استرالیا که به مقصد لندن حرکت می‌کرد،از ادامه پرواز به دلیل پوشیدن تی شرتی که عبارت بوش تروریست شماره یک جهان است از ادامه سفر منع شد.

پس از آن مسوولین فرودگاه که ادعا کرده بودند پوشیدن چنین پیراهنی ممکن است احساسات سایر مسافران را تحریک کند، به این مسافر ضد بوش پیشنهاد کردند تی شرت دیگری بپوشد که وی نپذیرفت.

الن جیسون در مصاحبه‌ای که بعدا با یکی از رسانه‌های استرالیایی انجام شد، گفت: من آمادگی آن را ندارم که بدون این تی شرت به مسافرت بروم. من خود را متعهد به آزادی بیان می‌دانم و نمی‌خواهم دیدگاه خود را زیر پا بگذارم.

کد خبر 13967

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز