همشهری آنلاین: رییس‌جمهور تاکید کرد: هر فرد در جهت ایجاد فاصله، ‌بددلی، تضعیف خودباوری و فرعی کردن ماموریت بزرگ ساختن ایران قدمی بردارد، نه تنها دلسوز ایران نیست، بلکه خائن به ملت و آرمان‌ها است.

دکتر محمود احمدی‌نژاد طی سخنانی در مراسم افتتاح بلندترین و بومی‌ترین سد کشور (سد کارون 4)، مهمترین مساله عالم را انسان عنوان کرد و گفت: خداوند همه عالم را برای انسان خلق کرده و در هستی ظرفیتی قرار داده تا انسان در آن خود را بشناسد و از طریق خودشناسی به خداشناسی برسد، همه دنیا بهانه و در حقیقت فرصتی است تا حقیقت انسانی شکوفا شود.

به گزارش ایسنا؛ وی افزود: علم ، صنعت ،‌اقتصاد ، فناوری و ... همه فرصتی برای اوج گرفتن انسان‌ها است. امام حسین (ع) تجلی کامل و اکمل خدای متعال بود و در روز عاشورا هرچه می‌بینیم خدا ، خدا و خداست. امام سجاد(ع) نیز تجلی کامل و کمال تجلی است، در چهره امام راحل نیز انسان چیزی جز خدا نمی‌بیند. خداوند این جهان را خلق کرد و امام را الگو قرار داد. اگر انسان شناخته شود، خدا نیز شناخته می‌شود ،ظرف تجلی خدا انسان است و اگر کسی بخواهد به قله‌ها برسد، ولی ذره‌ای پایین‌تر از آن قله را در نظر بگیرد مطمئنا در خسران است.

رییس‌جمهور در ادامه خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم به قله‌ها برسیم و در آن مسیر حرکت کنیم، اولین عامل شناخت خود و توانمندی‌های خود است، ملتی که خود و توانمندی‌های خود را نشناخته است، به جایی نخواهد رسید. یک دوره طولانی تحقیر کردند کار شیطان تحقیر انسان است و اگر شیطان انسان را تحقیر نکند نمی‌تواند او را غافل کند. خوشبختانه ایران عزیز سرشار از استعدادهای فرهنگی ، علمی ، طبیعی و ... است و خداوند گلچینی از نعمت‌های خود را در این سرزمین قرار داده که مهمتر و والاتر از آن وجود بهترین مردم است.

احمدی‌نژاد عامل دیگر رسیدن به قله‌ها را خودباوری عنوان کرد و گفت: ساختن یک سد در برابر عالم هستی شاید چیزی نباشد، اما ساختن این سد نیز بهانه‌ای است که باور کنیم می‌توانیم. باور سکوی پرش به سمت قله‌ها است و هر ملتی حتی اگر ظرفیت و نعمت‌هایی را در اختیار داشته باشد، ولی خود را باور نداشته باشد به هیچ جا نخواهد رسید و تا آخر دست دوم ، توسری خور و حقیر خواهد ماند.

رییس‌جمهور ادامه داد: اکنون می‌توانیم مشاهده کنیم که بعضی از جوامع دارای مصرف بالایی هستند، اما طعم عزت را نمی‌چشند و هیچ کس آنها را عزیز نمی‌بیند، زیرا کسی عزیز است که خود را باور کند، تصمیم بگیرد و در نهایت عمل کند. امروز در ایران خودباوری در اوج خود قرار دارد و این امر باید تقویت شود در ماجرای هسته‌یی نیز آنچه آنها از آن می‌هراسند، اراده و تصمیم ملت ایران است. لازم نیست بمب بسازیم بمب برای عقب‌افتاده است، اما این‌که ملتی خود را آنقدر باور دارد که روی پای خود می‌ایستد و می تواند الگو شود و معادلات ظالمانه جهان را در هم شکند، برای آنها موجب نگرانی است.

رییس‌جمهور عنصر دیگر برای رسیدن به قله‌ها و ادامه مسیر را توکل به خداوند عنوان کرد و گفت: کسی که خدا را وکیل خود انتخاب می‌کند، شکست‌ناپذیر است و ملتی نیز که خداوند را وکیل خود قرار می دهد، خدا نیز پشتیبان او خواهد بود. امروز توکل به خدا در ایران اسلامی رو به تعمیق و گسترش است و باید حفظ شود.

احمدی‌نژاد در ادامه ماموریت مشترک ایرانیان را ساختن کشور عنوان کرد و با تاکید بر الگو شدن ایران اسلامی، گفت: خداوند این امکان، شایستگی و توانایی را برای ملت ما قرار داده است. برای یک ملت آرمانی و انقلابی وجود فقر، تبعیض، فاصله طبقاتی، بددلی ،‌عقب‌افتادگی و خرابی در گوشه و کنار عیب است و باید این موارد رابه سرعت برطرف کرد که این امر نیازمند همدلی است.

وی افزود: امروز شیطان می‌خواهد ذهن ملت ایران را از ماموریت الگو شدن و برافراشته کردن پرچم سرافرازی منصرف کند و مسائل پیش‌پا افتاده ،‌کینه‌ها و حسادت‌ها را به عرصه عمومی بیاورد و بر ملت ایران تحمیل کند، شیطان به شدت وحشت دارد که ایران الگویی برای دیگر کشورها شود.

رییس‌جمهور تاکید کرد: هر فرد در جهت ایجاد فاصله، ‌بددلی ،تضعیف خودباوری و فرعی کردن ماموریت بزرگ ساختن ایران قدمی بردارد، نه تنها دلسوز ایران نیست، بلکه خائن به ملت و آرمان ها است.

احمدی‌نژاد با تاکید بر این‌که کشور با کار ساخته می‌شود، گفت:‌ پیامبر اسلام (ص) و امیرالمومنین(ع) یک ثانیه در زندگی استراحت نداشتند و پس از پایان یک کار، ‌کار دیگری را شروع می‌کردند. نیاز دیگر ما در طی کردن این مسیر امید به آینده است، باید ایمان داشته باشیم که آینده سرشار از عزت متعلق به ماست و آینده دست‌یافتنی و قابل تحقق است. اگر امید نباشد، حرکتی نیز نخواهد بود. خدا را نیز سپاس می‌گوییم که ملت ایران اهل کار و تلاشند و خود را شناخته و به آینده امید دارد.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به حضار چند توصیه کرد و گفت: وزارت نیرو تجربیات سدسازی خود را مستند کند و این حلقه تجربه‌ها باید تکمیل شود، زیرا برخی قطعات در کشور تولید نمی‌شود، ولی ما می‌توانیم نشان دهیم که قادر به تولید آنها هستیم.

احمدی‌نژاد ادامه داد: باید یک واحدی در وزارتخانه برای کارهای خارج از کشور ایجاد شود تا در این زمینه‌ها وارد عرصه‌های بین‌المللی شویم. باید در سایر نقاط دنیا پروژه‌هایی نیز به دست ایرانیان ساخته شود و پرچم ایران برافراشته شود و با بالا رفتن پرچم ایران در حقیقت پرچم یک فرهنگ الهی بالا رود. همچنین باید حداکثر بهره برداری از این سد در خدمت مردم این مناطق باشد.

رییس‌جمهور در ادامه با اشاره به نیروهای مشمول به کار در این پروژه تاکید کرد که اولویت در جذب افراد برای سد و نیروگاه ساکنان این مناطق هستند و نباید این گونه باشد که پس از اتمام کار افراد زیادی بیکار شوند.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: بارها گفته‌ام که جهان در آستانه تحول است و نظم ظالمانه شیطانی رو به پایان است، البته این امر به معنای این نیست که دیگر نمی‌تواند ضربه بزند، بلکه ما باید مراقب باشیم آنها در بن‌بست هستند و برای نجات رژیم صهیونیستی دست به هر کاری می زنند. آنها حتی حرف‌های خود را زیر پا می‌گذارند، بنابراین همه باید هوشیار و متحد باشند.

رییس‌جمهور با تاکید بر این‌که آزادی و عدالت حق ملت‌ها است، گفت: مردم باید خود سرنوشت خودشان را تعیین کنند دولت‌ها و ملت‌ها باید مراقب باشند، زیرا دشمن فریبکار است و کارنامه‌اش سرشار از خیانت، غارت و دزدی است. امروز ماسک طرفداری از حقوق بشر به چهره می‌زنند، بنابراین باید در این جهت همه مراقب باشند به ویژه دولت‌های منطقه.

وی اظهار کرد: ما خبر داریم و پیغام هم دادیم که امروز از شما علیه دیگران استفاده کردند و دو سال دیگر نوبت به شماست، باید مراقب باشید و در مقابل طراحی مستکبران بایستید، ملت ایران نشان داد که می‌توان ایستاد.

احمدی‌نژاد گفت: 31 سال پیش با ما قطع رابطه کردند و خیال کردند که ما نابود می‌شویم، اما اکنون آنچه زنده است ایران و ملت ایران است و آنچه مرده و نابود است آنها هستند.

 

کد خبر 139636
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز