همشهری آنلاین: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دشمنان معتقدند کلید اصلی برای ایجاد یک تغییر بنیادین در سیاست ایران، از بردن خصوصیات انقلابی مردم ایران است که با قطع نفوذ روحانیت و از هم پاشیدن نظام ولایت امکان‌پذیر است.

حجت‌الاسلام حسن روحانی پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت حجت‌الاسلام صدوقی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره بروز برخی جریانات در جامعه اسلامی که دو دستگی را به دنبال دارد، اظهار داشت: نباید اجازه دهیم جامعه به التهاب کشیده شود زیرا ما دشمن بسیار داریم و دشمنان از این التهابات سوء‌استفاده می‌کنند.

وی افزود: عده‌ای گمان می‌کنند اگر از 75 میلیون نفر، توجه 20 میلیون نفر را جلب کنند، کافی است در حالی که این تفکر سبب ایجاد التهاب در جامعه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ روحانی با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی روحانیت پیدا کردن راه و نشان دادن آن به مردم است، خاطرنشان کرد: در اسلام چنین چیزی نیست که برای پیدا کردن مسیر به جن‌گیر و رمال مراجعه کنیم.

وی بیان داشت: عده‌ای وقت تعیین می‌کنند که ظهور نزدیک است و بیان می‌دارند که مستقما با ولیعصر (عج) در ارتباط هستند و خود را بی‌نیاز از ولایت‌فقیه می‌دانند که این عین انحراف است.

روحانی بیان داشت: عده‌ای عقاید انحرافی ایجاد و آن را ترویج می‌کنند که هدف از آن خط زدن روحانیت از عرصه‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ استعمارگران از روحانیت متنفر بوده‌اند، افزود: وظیفه روحانیت، آگاهی دادن به مردم در برابر تمام انحرافات است.

روحانی با اشاره به سخنان یک مقام سابق cia بیان داشت: دشمنان معتقدند کلید اصلی برای ایجاد یک تغییر بنیادین در سیاست ایران، از بردن خصوصیات انقلابی مردم ایران است که با قطع نفوذ روحانیت و از هم پاشیدن نظام ولایت امکان‌پذیر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور بی‌نظیر مردم یزد در مراسم تشییع پیکر حجت‌الاسلام صدوقی بیان داشت: مردم یزد در تمام مراحل، ایمان، اخلاص، تقوی و ثبات قدم خود را به اثبات رساندند.

روحانی با اشاره به سابقه دوستی 48 ساله خود با حجت‌الاسلام صدوقی اظهار داشت: صدوقی بسیاری از ویژگی‌های خود نظیر عشق به مردم، تواضع، فروتنی و ایمان و مردم‌داری را از پدرش به ارث برده بود.

وی با تاکید بر روحیه اخلاق‌مداری بیان داشت: انقلاب اسلامی که این همه خون برای آن داده شد و برای آن ایثارها و فداکاری‌ها شد، تنها بر پایه اخلاق شکل گرفت.

روحانی خاطرنشان کرد: تا زمانی که اخلاق در این سرزمین حاکم است، دشمنان نمی‌توانند ما را از پای درآورند.

وی همچنین با بیان اینکه صدوقی نمونه‌ای از عشق و تواضع و فروتنی و عشق به نظام بود، افزود: صدوقی در هر سه قوه خدمت کرد و مورد تایید امام راحل بود.

روحانی همچنین با اشاره به نقش روحانیت در 200 سال اخیر بیان داشت: وقتی تاریخ را ورق بزنیم، نقش روحانیت به وضوح قابل مشاهده است و به جز اخلاق و رفتار آنها، خدمات اجتماعی که مردم ارائه دادند نیز قابل توجه است.

وی با اشاره به ایستادگی روحانیت در مقابل استبداد و استعمار یادآور شد: زمانی مدرس یکه و تنها در مقابل استبداد ایستاد و اکنون نیز تا روحانیت، ولایت‌فقیه و جمهوری اسلامی هست، مبارزه علیه استبداد همچنان ادامه دارد.

روحانی خاطرنشان کرد: هرکجا خطری ایمان، استقلال و صراط مستقیم مردم را تهدید کرده است، روحانیت وارد میدان شده و با ایستادگی از انحرافات جلوگیری کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان گروه‌های سیاسی و احزاب مختلفی در کشور مشغول فعالیت هستند، افزود: مردم در هر گروه و دسته‌ای که عضو می‌شوند باید جانب اعتدال را رعایت کنند و زیرا خارج شدن از مسیر اعتدال به ضرر انسان، جامعه و اسلام است.

روحانی تاکید کرد: انتقاد بدون اشکال است اما توهین به افراد خروج از مسیر اعتدال است.

در این مراسم شخصیت‌های مهم کشوری از جمله آیت‌الله محقق داماد، سیدحسن، سیدناصر و سیدعلی خمینی، اعضای مجمع روحانیون مبارز، نمایندگان مجلس و ائمه جمعه شهرهای مختلف کشور و ... حضور داشتند.

این مراسم با حاشیه‌هایی نیز همراه بود که اعتراض عده‌ای به حضور اصلاح‌طلبان در این مجلس از جمله این حواشی بود.

 

کد خبر 139416
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز